ایران و ایرلند می‌توانند در حوزه انرژی با یکدیگر همکاری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جذب سرمایه‌ خارجی در حوزه انرژی‌های نو و پاک از اولویت‌های جمهوری اسلامی در برنامه ششم توسعه است، گفت: ایران و ایرلند در حوزه انرژی‌های نو، نفت و گاز می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش شانا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه، 11 مهرماه) در نشست خبری مشترک با دنیس او دونوان، رئیس مجلس سنای ایرلند، ضمن ابراز خرسندی از سفر وی و هیئت همراه به ایران گفت: روابط ایران و ایرلند روابطی پایدار است و این سفر پایه‌های آن را تقویت می‌کند.

وی با بیان این‌که مطابق قانون برنامه ششم توسعه کشور، اولویت‌های خود را در جلسه مشترک برای هیئت ایرلندی توضیح دادیم، افزود: در این باره به لزوم جذب سرمایه خارجی در حوزه انرژی‌های نو و پاک و تامین تجهیزات حوزه‌های پزشکی و انرژی به معنای نفت و گاز تاکید شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سفر رئیس مجلس سنای ایرلند به کشورمان تصریح کرد: امیدواریم سطح روابط تجاری، سیاسی و امنیتی 2 کشور بیش از پیش افزایش یابد.

دنیس او دونوان رئیس مجلس سنای ایرلند نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، این سفر را نخستین گام در حوزه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: ما به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا معتقدیم که توافق‌نامه برجام باید ادامه یابد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش کشورهای اروپایی در پایبندی به توافق برجام تصریح کرد: دولت ما و اتحادیه اروپا از توافق برجام و اقدام‌های مثبتی که در این خصوص انجام شد رضایت داشته و اجرای آن را به نفع تمام طرفین می‌داند، ما همه تلاش دیپلماتیک خود را خواهیم کرد تا این توافق برای ایران و اروپا مثبت باشد.

کد خبر 278844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =