قرارداد ایران و توتال در حوزه پتروشیمی تا یک ماه آینده امضا می‌شود

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از امضای قرارداد انجام مطالعات اقتصادی یک طرح مشارکتی صنعت پتروشیمی میان ایران و توتال فرانسه تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حسین علیمراد با اشاره به انجام مقدمات اولیه برای آغاز فاز مطالعات اقتصادی طرح مشارکتی 2 شرکت هلدینگ خلیج فارس و توتال فرانسه توسط یک شرکت ثالث در ایران گفت: پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده این قرارداد با شرکت اروپایی برای انجام مطالعات اقتصادی امضا شود.

وی افزود: در مرحله مطالعات اقتصادی، طرح از جنبه های مختلف با در نظر گرفتن شرایط فعلی ایران ارزیابی می شود و مشخص می شود که این طرح در شرایط موجود اقتصادی است یا خیر و یا این که در چه شرایطی اقتصادی خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: همچنین متغیرهای مختلفی که در پروژه دخیل و اثرگذار خواهد بود، بررسی می شود و به عنوان گزارش اولیه بررسی اقتصادی در اختیار سرمایه‌گذار (دو شرکت هلدینگ خلیج فارس و توتال فرانسه) برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

علیمراد همچنین از انجام بررسی‌های اولیه برای امکان سرمایه گذاری شرکت انگلیسی-هلندی شل در ایران توسط یک کار گروه مشترک خبر داد و گفت: در 2 هفته آینده مقدمات انجام بررسی اقتصادی اولیه آغاز خواهد شد و امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم همکاری این شرکت با صنایع پتروشیمی ایران را دوباره برقرار کرده و با سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت شل آن را مستحکم و پایدار کنیم.

کد خبر 278852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =