فاز نخست طرح نوسازی تاسیسات روسطحی نفتخیز جنوب آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از آغاز فاز نخست طرح نوسازی و بازسازی تاسیسات روسطحی این شرکت و اجرای آن ظرف مدت پنج‌ماه خبرداد.

به گزارش شانا، بیژن عالیپور با تشریح برنامه‌های این شرکت در باره ابلاغیه اخیر بیژن زنگنه، وزیر نفت، برای نوسازی و بهسازی تاسیسات روسطحی با اولویت مناطق نفتخیز جنوب گفت: این شرکت به منظور استمرار و بهبود فرآیند تولید، حفظ ایمنی، افزایش کارآیی و کاهش هزینه‎ها، نوسازی و بازسازی تأسیسات قدیمی را در اولویت برنامه‎های پیشنهادی خود قرار داد که از سوی وزیر محترم نفت مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا همه تأسیسات با عمر بالا که  نیاز به نوسازی دارند، فهرست بندی می‎شوند و پس از انجام مطالعات لازم توسط مشاوران توانمند ایرانی و خارجی، با اولویت بندی نوسازی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: هم اکنون شرح کار مربوطه تهیه شده است و پس از تأیید شرکت ملی نفت کار انتخاب مشاور از طریق مناقصه انجام خواهد شد.

بر اساس ابلاغیه وزیر نفت و همچنین برنامه‎ریزی‌های انجام شده، فاز نخست این طرح شامل جمع آوری اطلاعات لازم از همه تأسیسات، از ابتدای دی‌ماه آغاز و به مدت پنج ماه اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: مناطق نفتخیز جنوب در چند سال اخیر نیز با تعریف پروژه‌های متعدد نسبت به نوسازی واحدهای عملیاتی و تأسیسات فرآورش نفت و گاز اقدام کرده بود، اما اجرای این طرح جامع سبب تضمین تولید، حفظ ایمنی و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم نیروی کار خواهد شد.

به گزارش شانا، به تازگی وزیر نفت با صدور ابلاغیه‎ای به شرکت ملی نفت ایران، اقدام‎های لازم را به منظور نوسازی و بازسازی تاسیسات روسطحی بخش تولید نفت و گاز مشخص کرد.

کد خبر 278934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =