هفدهمین دوره جام برتر HSE پالایش و پخش برگزار شد

هفدهمین دوره جام برتر ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران صنعت پالایش و پخش برگزار شد.

به گزارش شانا، هفدهمین دوره جام برتر HSE شرکت‌های پالایش و پخش فرآورده های نفتی، امروز (چهارشنبه، 19مهرماه) با حضور عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در  امور پالایش و پخش، دکتر سید باقر مرتضوی مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت و مدیران دیگر شرکت‌ها و مناطق برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام این که این شرکت سال بدون حادثه ای را پشت سرگذاشته است، گفت: بحث ایمنی در صنعت به موارد گوناگونی بستگی دارد که یکی از آن ها بحث امنیت ذهنی کارکنان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عباس کاظمی افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سال گذشته را بدون حادثه فوتی، آلوده کردن محیط زیست و از بین بردن تاسیسات و تجهیزات و اعتبار سازمانی سپری کرد و در میان 4 شرکت اصلی وزارت نفت خوش درخشید.

وی،با اشاره به این که شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت باید عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش را الگوی خود قرار دهند و در مسیر کاهش حوادث حرکت کنند ؛ اظهار کرد: رسیدن به این دستاورد، حاصل تلاش تمام همکاران و مدیران این بخش است و باید از تمامی نیروها در هر سطحی قدردانی شود.

در ادامه مراسم ، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت ،با اشاره به این که  شغل آتش نشانی شغلی سخت و خطر آفرین است، گفت: ما معتقدیم کار آتش نشانان همانند حضور رزمندگان در جبهه های نبرد ارزشمند و مهم است، چراکه آنان نیز همواره آماده دفاع از جان و مال مردم هستند.

سید باقر مرتضوی، افزود: باید توجه داشت که آتش‌نشانان با علم و آگاهی به میدان خطر آمده و جان خود را برای نجات دیگران به خطر انداختند و این موضوع ، ارزش کار آنان را دو چندان می‌کند بنابراین نوع دوستی و از خودگذشتگی آنان ستودنی است.

وی محافظت از تاسیسات، پیشگیری از خطربه طور مستمر ، آماده باش دربرابر حوادث و فرماندهی درهنگام وقوع بحران را برای آتش نشانان ضروری دانست و گفت: امروزه آتش نشانان باید با شیوه های سنتی  شغل خود خداحافظی کنند وبا به کارگیری فناوری روز به سوی مدرنیته و هوشمند سازی برود.

در پایان مراسم از شرکت‌های برگزیده پالایشی، پخش فرآورده های نفتی، خطوط لوله و مخابرات و ملی مهندسی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.


کد خبر 278989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =