تنش‌های بین انرژی‌های فسیلی و انرژی های تجدید پذیر ساختگی است

یکی از تحلیلگران مجمع بین المللی انرژی معتقد است که بیشتر تنش‌های موجود میان انرژی های فسیلی و انرژی‌های تجدید پذیر ساختگی است.

کریستف وان آخت،‌ روز چهارشنبه (۱۹ مهرماه) در روز پایانی سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو،‌ گفت: من معتقدم که بسیار از جنجالی‌هایی که میان انرژی‌های فسیلی و منابع تجدیدپذیر انرژی در جهان وجود دارد ساختگی است و جنبه واقعی ندارد.

وی در باره پیش بینی های مجمع بین المللی انرژی و نیز آژانس بین المللی انرژی در مورد تحولات مصرف انرژی در جهان سخن گفت و این پیش‌بینی‌ها چشم اندازی کلی در مورد آینده بازار نفت به ما می‌دهد.

وان آخت همچنین به تأثیر تحولات انرژی بر مصرف سوخت‌های فسیلی اشاره کرد و گفت: سوخت‌های فسیلی و منابع تجدیدپذیر انرژی هیچ تقابلی با هم ندارند و باید برای رسیدن به توسعه بازارهای انرژی پایدار در کنار هم مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: پرسش‌های مهمی که در این باره مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان آینده تحولات انرژی و بازار نفت را شکل داد؟ ما امروز در کجای مسیر تحولات انرژی قرار داریم؟ و پیچ و خم‌های این مسیر کجا هستند؟

به گزارش شانا، سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو سه شنبه 18 مهرماه با حضور وزیر نفت آغاز شد و امروز (پنجشنبه، 20 مهرماه) با برگزاری چند کارگاه آموزشی به کار خود پایان می‌دهد. آیین پایانی این کنگره عصر روز چهارشنبه (19 مهرماه) با حضور معاونان وزیر نفت برگزار شد.

کد خبر 279017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =