نقض برجام به نفع آمریکا نیست

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران با اشاره به این‌که اروپا امروز به منابع انرژی ایران نیازمند است، گفت: مشاوران ترامپ باید به وی توصیه کنند که منافع برجام می‌تواند برای آمریکا مفید باشد، نقض برجام از سوی این کشور تصمیمی غیرمنطقی و غیرعقلانی است.

به گزارش شانا، حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، با بیان این‌که خروج آمریکا از برجام تبعات سنگین برای این کشور در پی خواهد داشت، گفت: هرچند نپذیرفتن برجام از سوی رئیس جمهوری آمریکا در حوزه اقتصاد و تجارت بین‌الملل دارای برخی آثار منفی است، اما به نظر نمی‌رسد نقض برجام سبب کاهش صادرات نفت ایران شود.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان حفظ شرایط موجود و مخالف نقض برجام هستند، افزود: پیش بینی می‌شود در صورت نقض یکطرفه برجام از سوی آمریکا، شرایط به هیچ عنوان همانند گذشته نبوده و ایران در حوزه فروش نفت به کشورهای اروپایی، با مشکلی مواجه نخواهد شد.

صالحی تصریح کرد: باید برای گزینه‌های مختلف آماده باشیم، اما معتقدم حتی اگر آمریکایی‌ها و ترامپ موضوع برجام را نپذیرند شرایط به گذشته بازنمی‌گردد، زیرا همان طور که رئیس جمهوری کشورمان نیز در صحبت‌های خود عنوان کرد تمام قدرت‌های اروپایی از توافق برجام حمایت می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران عنوان کرد: مشاوران ترامپ باید به وی توصیه کنند که منافع برجام می‌تواند برای آمریکا مفید باشد، نقض برجام از سوی این کشور تصمیمی غیرمنطقی و غیرعقلانی است.

وی با بیان این‌که خروج آمریکا از برجام تاثیری بر روی بازار نفت ما نخواهد داشت، گفت: اروپا امروز به منابع انرژی ایران نیازمند است، به نظر می‌رسد نقض برجام از سوی رئیس جمهوری آمریکا تاثیر چندانی روی بازار جهانی نفت نداشته باشد.

کد خبر 279019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =