تولید روزانه نفت ایران در ماه سپتامبر افزایش یافت

تولید نفت ایران بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه سپتامبر 900 بشکه در روز افزایش یافته است.

به گزارش شانا، گزارش منابع ثانویه از تولید کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) حاکی از آن است که مقدار تولید نفت ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت ۹۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است.

میزان تولید نفت عربستان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک در ماه سپتامبر 700 بشکه کاهش یافت و این در حالی است که تولید نفت عراق بعنوان دومین تولیدکننده نفت اوپک در این ماه بیش از 31 هزار بشکه افزایش یافته است که بیشترین افزایش تولید در میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک محسوب می شود.

ونزوئلا، با کاهش 51 هزار بشکه نفت در ماه سپتامبر بیشترین کاهش تولید را در این ماه به خود اختصاص داد. میانگین قیمت شاخص سبد اوپک در ماه سپتامبر، 32 میلیون و 728 هزار بشکه بوده است.

به گزارش شانا، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست 30 نوامبر 2016 (10 آذرماه 95) تصمیم گرفتند میزان تولید خود را به سطح 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند و این به معنای کاستن روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید است.

اوپک در ماه سپتامبر و بر اساس گزارش منابع ثانویه 32 میلیون و 748 هزار بشکه نفت تولید می کند که 248 هزار بشکه بیش از تعهد این سازمان است.

10 روز پس از نشست وزیران نفت و انرژی اوپک، تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک در وین گردهم آمدند و بر سر کاهش حدود 600 هزار بشکه‌ای از سوی کشورهای غیرعضو اوپک نیز به توافق رسیدند، روسیه با تعهد کاهش روزانه 300 هزار بشکه‌، بزرگترین تولید کننده غیرعضو اوپک است.

توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از ژانویه 2017 اجرایی شد و در نشست 172 این سازمان، وزیران نفت و انرژی اوپک بار دیگر تصمیم گرفتند توافق اوپک تا مارس 2018 تمدید شود و پس از آن کشورهای غیرعضو اوپک در نشستی مشترک با اعضای این سازمان دوباره متعهد به مشارکت در برنامه جهانی کاهش عرضه شدند.

کد خبر 279029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =