۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
  • کد خبر: 279064
جوانگرایی در صنعت نفت ادامه می‌یابد

وزیر نفت گفت: جوانگرایی به‌عنوان یک اصل مهم در صنعت نفت تداوم خواهد داشت.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه بعدازظهر امروز (یکشنبه، 23 مهرماه) در حاشیه مراسم تکریم عباس کاظمی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و معارفه علیرضا صادق آبادی، به‌عنوان معاون وزیر نفت و مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره ادامه جوانگرایی در وزارت نفت گفت: جوانگرایی در نفت ادامه دارد اما الزاما در سطح معاونت‌ها نیست.

وی درباره مهمترین اهداف بخش پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف در این بخش، رساندن ظرفیت پالایش نفت کشور به سه میلیون بشکه در روز است که این ظرفیت باید از طریق مجموعه پالایشگاه‌های سیراف، ستاره خلیج فارس، جاسک و آناهیتا تحقق یابد.

وزیر نفت از نوسازی و بهسازی پالایشگاه‌های موجود، ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی و کاهش مازوت خروجی آنها و اجرای طرح برندینگ به‌عنوان اولویت‌های دیگر صنعت پالایش کشور نام برد و گفت: تصدی گری دولت باید در بخش توزیع فرآورده های نفتی کاهش یابد و کیفیت کار در توزیع فرآورده‌ها بالا ببریم.

زنگنه در پاسخ به پرسشی در این باره که کیفیت بنزین گاهی اوقات کاهش می‌یابد، اظهار کرد: کیفیت بنزین کاهش نمی‌یابد و به‌طور معمول روند یکنواختی دارد، در تهران و کلانشهرها باید نخست معاینه فنی خودروها را در نظر گرفت و دوم شماری آلاینده‌های ثابت در شهرها مانند برخی نیروگاه‌ها و برخی واحدها که سوخت را بدسوزی می‌کنند وجود دارد که ثابت هستند.

وی درباره وجود گوگرد در بنزین هم گفت: میزان گوگرد در بنزین ناچیز است و اگر اتفاقی افتاده گذرا بوده است.

زنگنه درباره فرآیند تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: فاز نخست این پالایشگاه هم اکنون بنزین تولید می‌کند، 2 واحد بعدی باید راه‌اندازی شوند که این موضوع ازسوی سهامداران در حال پیگیری هستند و ما هم در حال پیگیری هستیم.

کد خبر 279064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =