فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت CNG ایران در همایش انگوا معرفی می‌‌شود

نماینده ایران در انجمن انگوا ضمن اشاره به برگزاری 6 نشست تخصصی در حاشیه برگزاری هفتمین کنفرانس و نمایشگاه انجمن خودروهای گازسوز آسیا و اقیانوسیه (آنگوا) در تهران، از بررسی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت CNG ایران در این رویداد خبرداد.

به گزارش شانا، امیر خاکی، مدیرعامل شرکت گازتامکار و نماینده ایران در انگوا در این باره گفت: امسال هفتمین دوره انگوا با هدف توسعه استفاده از سوخت گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک در بخش حمل و نقل در ایران برگزار می شود.

وی با بیان این‌که ایران به لحاظ آمار توسعه صنعت سی ان جی، جایگاه ویژه ای در دنیا دارد، گفت: بنابراین امسال این همایش از تاریخ نهم تا 11 آبان در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گازتامکار ادامه داد: هم اکنون حدود 24 میلیون و 500 هزار خودروی گازسوز و حدود 29 هزار و 83 جایگاه سوخت‌گیری در 78 کشور دنیا وجود دارد که 67 درصد خودروها و بیش از 59 درصد جایگاه‌های سوخت‌گیری سی ان جی آن در منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

به گفته وی، ایران در گذشته با حدود بیش از چهار میلیون خودروی گازسوز و 2400 جایگاه عرضه سوخت حائز رتبه یک در دنیا بود، اما به تازگی چین با برنامه ریزی گسترده ای که متناسب با ظرفیت و جمعیت کشورش انجام داده، بیش از پنج میلیون خودروی گازسوز و نزدیک به هشت هزار جایگاه عرضه سوخت ایجاد کرده؛ بنابراین ایران هم اکنون رتبه دوم در دنیا را داراست.

خاکی ادامه داد: هم اکنون سهم ایران از خودروهای گازسوز در سطح دنیا 16.3 درصد و سهمش از جایگاه های عرضه سی ان جی  8.2 درصد است.

وی درباره برگزای نمایشگاه جانبی این همایش نیز گفت: فضای نمایشگاه حدود 1500 تا 2000 متر مربع و حاضران در این همایش نیز حدود 800 نفر برآورد شده است.

خاکی با بیان این‌که 6 نشست تخصصی در این همایش برگزار خواهد شد، افزود: این نشست‌های تخصصی با عناوین «چشم انداز صنعت گاز در دنیا و جهان»، «بهداشت، ایمنی، محیط زیست»، «برندینگ»، «حمل و نقل» و «فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت سی ان جی» برگزار خواهد شد.

وی درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در سی ان جی ایران اظهار کرد: بیشتر پروژه‌های ما بر اساس قانون رفع موانع تولید برنامه ریزی شده است که در نشست تخصصی مربوطه ارائه خواهد شد.

به گفته خاکی، یک نشست تخصصی به ارائه مقالات اختصاص دارد که در این نشست تخصصی حدود 12 مقاله ارائه و بقیه مقاله‌های خارجی و داخلی که دریافت شده اند در کتاب همایش منتشر خواهند شد.

سود و صرفه 9 برابری سی ان جی برای کشور

وی با بیان این‌که بر اساس گزارش رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تاکنون بیش از 9 برابر سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش سی ان جی، صرفه اقتصادی نصیب کشور کرده است، افزود: البته به اعتقاد من این رقم حدود 13 برابر سرمایه گذاری‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت گازتامکار با اشاره به افزایش مصرف بنزین در کشور گفت: هم اکنون بیش از 20.5 میلیون مترمکعب سی ان جی معادل 20.5 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که به لحاظ اقتصادی و زیست محیطی کمک بزرگی به کشور می کند.

ایجاد شبکه صادراتی در انگوا

خاکی یکی از محورهای اساسی این همایش را رویکرد صادراتی عنوان کرد و افزود: اطلاع دارید که هم اکنون 24 درصد ناوگان حمل و نقل کشور گازسوز است و برای افزایش آن به 35 درصد، برنامه ریزی شده است؛ بنابراین جا دارد که شرکت های داخلی به صادرات نیز نگاهی داشته باشند.

وی تاکید کرد: هم اکنون ظرفیت کشور در بخش تجهیزات و خدمات فنی سی ان جی مناسب است که باید برای توسعه آن برنامه ریزی شود.

خاکی ادامه داد: به همین دلیل برای ایجاد یک شبکه صادرات در درون مجموعه انگوا، اقداماتی انجام داده ایم و یکی از همکاران ما در داخل مسئولیت آن را پذیرفته و قرار است در این همایش سخنانی راجع به شبکه صادرات، ارائه کنند.

به گفته وی، برای ایجاد شبکه صادرات با انگوا مذاکراتی انجام و توافق‌های اولیه حاصل شده است.

کد خبر 279075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =