اقتصاد ایران باوجود نوسان‌های قیمت نفت در حال مقاوم شدن است

معاون اول رئیس جمهوری به شوک کاهش قیمت نفت در سال 94 اشاره کرد و گفت: صاحبنظران اقتصادی می‌دانند که چنین اتفاقی می‌توانست همه شاخص‌های اقتصادی را بر هم بریزد، اما آیا کسی در کشور این کاهش قیمت را احساس کرد؟ این نشان می‌دهد که اقتصاد کشور به سمت مقاوم شدن حرکت کرده است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه، 25 مهرماه) در مراسم روز ملی استاندارد با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته مجبور بودیم 22 میلیارد دلار از پول‌های کشور را در کشوری سپرده گذاری کنیم تا به پشتیبانی آن پول 19 میلیارد دلار فاینانس جذب کنیم، گفت: این اقدام‌ها واقعاً عجیب و غیرقابل باور بود، خوشبختانه امروز ما فاینانس‌ها را تنها با یک برگ تضمین وزیر اقتصاد اخذ می‌کنیم.

وی با اشاره به قرارداد پنج میلیارد دلاری شرکت فرانسوی توتال در زمینه نفت و گاز و تبادل 40 میلیارد دلاری فناوری میان ایران و شرکت‌های خارجی افزود: رشد اقتصادی کشور بر اساس گزارش مرکز آمار 9 درصد و بر اساس گزارش بانک مرکزی بیش از 12 درصد بوده و اگر کسی به آمارهای مراکز رسمی کشور توجه ندارد بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول بیش از 12 درصد بوده است، البته عده‌ای این میزان رشد در سال گذشته را به خاطر افزایش درآمدهای نفتی می‌دانند، اما در سه ماه نخست امسال نیز رشد اقتصادی به عدد 7.7 درصد رسیده است.

جهانگیری تصریح کرد: صاحبنظران در همه کشورها بر اساس آمارهای رسمی، اقتصاد کشور را تحلیل می‌کنند و نباید بر اساس ذهنیات در مورد اقتصاد کشوری را داوری کرد.

معاون اول رئیس جمهوری به شوک کاهش قیمت نفت در سال 94 اشاره و عنوان کرد: صاحبنظران اقتصادی می‌دانند که چنین اتفاقی می‌توانست همه شاخص‌های اقتصادی را بر هم بریزد، اما آیا کسی در کشور این کاهش قیمت را احساس کرد؟ این نشان می‌دهد که اقتصاد کشور مقاوم شده البته نه کامل، بلکه به سمت مقاوم شدن حرکت کرده است.

کد خبر 279100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =