ایستگاه فراشبندیکی از مهم‌ترین تاسیسات تقویت فشار گاز کشور است

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: پروژه تاسیسات تقویت فشار گاز فراشبند 10 با ظرفیت انتقال 90 میلیون متر مکعب گاز در روز یکی از مهمترین تاسیسات تقویت فشار گاز کشور به شمار می‌آید.

به گزارش شانا، سعید توکلی روز سه‌شنبه (25 مهرماه) در آیین گشایش و بهره برداری رسمی از تأسیسات تقویت فشار گاز فراشبند 10 اظهار کرد: از آن جا که با افزایش تولید در فاز های پارس جنوبی، نیاز به خطوط انتقال گاز و ایستگاه های تقویت فشار بیشتری به منظور انتقال گاز از جنوب کشور به شمال آن وجود دارد، این پروژه توسعه‌ای نقشی به‌سزا در انجام این کار دارد.

وی افزود: این ایستگاه ، در کریدور خط 2 ،3 و 10 خطوط سراسری انتقال گاز قرار دارد، که یکی از مناطق مهم به منظور انتقال گاز از جنوب به شمال کشور است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: سرعت عمل در این پروژه نشان داد که می‌توانیم در کنار دیگر واحدهای عملیاتی و اجرایی شرکت ملی گاز ایران، علاوه بر رسالت اصلی شرکت انتقال، در اجرای پروژه‌ها هم به کمک صنعت انتقال کشور بیاییم.

توکلی افزود: ظرفیت انتقال این ایستگاه که پیش از این 50 میلیون متر مکعب در روز بود، هم اکنون با افزایش روزانه 40 میلیون مترمکعبی در پی بهره‌برداری از تأسیسات تقویت فشار گاز فراشبند 10، به بیش از 90 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

       

کد خبر 279117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =