تلاش اوپک برای رسیدن به اجماع درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت

دبیر کل اوپک اعلام کرد این سازمان تلاش می‌کند پیش از برگزاری نشست ماه آینده این سازمان، برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت، اجماع ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد تولیدکنندگان نفت تلاش می‌کنند برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید به اجماع دست یابند.

وی اعلام کرد پیشنهاد ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، درباره تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت تا پایان سال 2018 میلادی بسیار جدی گرفته شده است.

دبیر کل اوپک اعلام کرد خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، برای همراه کردن دیگر کشورهای متعهد در توافق جهانی کاهش تولید و ایجاد اجماع پیش از نشست 30 نوامبر (9 آذر ماه) تلاش می‌کنند.

بارکیندو با اشاره به این که هنوز روشن نیست که در نشست پایان ماه نوامبر تصمیمی گرفته شود، گفت: دشوار است که اکنون بگوییم در ماه نوامبر چه تصمیمی گرفته می‌شود؛ این به چند عامل بستگی خواهد داشت که مهمترین آنها، عرضه و تقاضای نفت است.

به گفته وی، وزیران انرژی عربستان و روسیه در حال مذاکره با برخی از کشورهای تولیدکننده نفت هستند که اکنون در توافق جهانی کاهش تولید مشارکتی ندارند.

کد خبر 279160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =