نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان در تهران برگزار می‌شود

نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان با حضور معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت و میکائیل کلور- برشتولد، سفیر آلمان در ایران سه شنبه (دوم آبان‌ماه) برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، امیرحسین زمانی نیا درباره برگزاری نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان اظهار کرد: این کمیته با حضور شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های دولتی آلمان به مدت 2 روز برگزار می شود.

وی با بیان این که، در این کمیته راه‌های همکاری 2 کشور در بخش انرژی بررسی و ظرفیت‌های صنایع نفت و گاز ایران برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود، تصریح کرد: نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مهمترین محورهای گفتگوی هیئت ایران و آلمان در نخستین کمیته مشترک است.

ریاست هیئت ایرانی این کمیته به عهده حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت و ریاست هیئت آلمانی به عهده ارسلا بوراک، معاون مدیرکل وزارت اقتصاد و انرژی آلمان است.

آلمان، نخستین هیئت اروپایی بود که پس از توافق ایران و 1+5 در 25 تیرماه 1394 به ریاست زیگمار گابریل به تهران آمد و خواهان گسترش روابط با ایران شد. لینده، زیمنس، بیاسف و ... شرکت‌هایی بودند که گابریل را در آن سفر همراهی کردند.

همکاری ایران و آلمان به این سفر ختم نشد و بر اساس توافق‌های صورت گرفته افزون بر آزادسازی تجهیزات پارس جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سوی شرکت زیمنس؛ شرکت ملی نفت ایران و شرکت وینترسهال آلمان تفاهم‌نامه همکاری مشترکی برای انجام فعالیت‌های مطالعاتی در چهار میدان نفتی در غرب ایران امضا کردند. شرکت‎های لینده و بیاسف نیز علاقه خود را برای سرمایه گذاری در پتروشیمی ایران اعلام کردند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره همایش «نفت و پول لندن» هم که هفته گذشته با حضور بیش از 500 مدیر ارشد نفت از 40 کشور جهان برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش فرصت‌های نفت و گاز ایران برای سرمایه گذاری معرفی شد و عنوان کردیم میزان برداشت نفت و گاز متناسب با ذخایرمان نیست.

وی با اشاره به این که، ایران دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان است، تصریح کرد: نقش عمده ایران در تامین گاز جهان قابل انکار نیست و ایران در آینده نقشی بسزا در این زمینه ایفا خواهد کرد.

همایش نفت و پول لندن یکی از معتبرترین همایش‌های بین المللی است که 38 سال سابقه دارد. این همایش از زمان افتتاح در سال 1980 پر شرکت کننده ترین رویداد سالانه نفت و گاز است و مهمترین مسائل روز انرژی در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین این مباحث، بحث تحریم نفتی ایران از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بوده که امیرحسین زمانی نیا درباره آن گفته بود: «تغییر رویکرد آمریکا در قبال ایران آسیبی به صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران نمی‌رساند.»

کد خبر 279167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =