۷۵ شرکت زنجیره‌ای توزیع سوخت مجوز فعالیت گرفتند

معاون مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: بر اساس قانون و شیوه‌نامه ارزیابی شرکت‌های صاحب صلاحیت (برند) که از سوی وزارت نفت ابلاغ شده، تاکنون به ۷۵ شرکت زنجیره‌ای توزیع سوخت مجوز فعالیت داده شده است.

به گزارش شانا، مجید مجیدی راد با اشاره به اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی، وظیفه شرکت‌های صاحب صلاحیت (برند) را دریافت سوخت از انبارهای نفت، حمل به موقع آن در جایگاه‌های زیر پوشش و همچنین مسئولیت کمیت و کیفیت عرضه فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و از شرکت‌های حمل و نقل و انجمن صنفی جایگاه‌های عرضه سوخت خواست تا درصورت توانایی، نسبت به ایجاد شرکت صاحب صلاحیت اقدام کنند.

وی افزود: سیستم حق العمل‌کاری و حمل و نقل بر اساس نرخ تعرفه‌هایی که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تعریف می‌کند، پرداخت می‌شود.

همچنین مسعود رضایی، معاون مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان این‌که با اجرای طرح توزیع سوخت ازسوی شرکت‌های زنجیره ای حق کسی ضایع نخواهد شد، اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی را در شرکت لازم و ضروری دانست و گفت: برون‌سپاری امور اقتصادی به بخش خصوصی از سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است که اجرای آن در همه جوامع پیشرفته و کشورهای صنعتی موفق بوده است.

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد، رضایی، هماهنگی شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های صاحب صلاحیت را با مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در بیشتر مناطق، جایگاه های سوخت تمایل به همکاری با برند را دارند.

عبدالرضا انتظاری، مدیر منطقه یزد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز عنوان کرد: لازمه اجرای طرح برند، همکاری شرکت‌های صاحب نشان و مدیران شرکت‌های حمل و نقل و جایگاه‌داران است، بنابراین نشست‌هایی  به منظور شفاف سازی و اطلاع رسانی تشکیل شده تا به پرسش‌ها و ابهام‌ها پاسخ‌های لازم داده شود.

کد خبر 279191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =