شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و مخابرات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت مخابرات ایران به‌منظور ارتقای بستر ارتباطی جایگاه‌های عرضه سوخت و مراکز داده، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این تفاهم‌نامه در حاشیه هجدهمین نمایشگاه ایران تلکام بین علی اکبر نژادعلی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و رسول سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات امضا شد که طبق آن ارتقای بستر ارتباطی برای حدود 3700 جایگاه عرضه سوخت و انتقال اطلاعات به مرکز داده در دستور کار قرار گرفت.

نژاد علی در این باره گفت: با توجه به افزایش روز افزون مشکلات مخابراتی در سطح کشور و مشکلات پشتیبانی مخابرات از خطوط Dialup برای انتقال داده، استفاده از خطوط ADSL به عنوان راهکار جایگزین پیگیری شد که با امضای این تفاهم‌نامه به‌زودی در 2 استان کشور به صورت پایلوت و پس از آن در کل کشور اجرا می‌شود.

وی افزایش پایداری جایگاه‌های عرضه سوخت، ایجاد بستر برخط در سطح جایگاه‌های سوخت و امکان رصد جایگاه‌ها به‌صورت برخط را به عنوان برخی از مزایای این طرح برشمرد و افزود: همچنین کاهش هزینه‌های ارتباطی سامانه هوشمند، افزایش خیره‌کننده سرعت ارتباط داده ای با جایگاه‌ها و ایجاد بستر اختصاصی، پایدار و امن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از دیگر مزایای این طرح است.

سراییان نیز درباره موضوع این همکاری گفت: همه مراکز سوخت کشور به مرکز داده متصل هستند اما فناوری کنونی دیگر پاسخگوی نیاز جایگاه‌های عرضه سوخت نیست و از این‌رو نیاز به ارتقای فناوری ضرورت دارد.

وی ادامه داد: با ارتقای فناوری در جایگاه‌های سوخت کشور سرویسی پایدار و امن برای انتقال اطلاعات 3700 مرکز سوخت به مرکز داده فراهم می شود که بسته به موقعیت مکانی این ارتقای فناوری مبتنی بر فیبر نوری یا بستر مسی توسعه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: افزون بر این، طرحی برای تجهیز جایگاه‌های سوخت به فناوری FTTH (دسترسی فیبر نوری به اماکن) در دست بررسی است تا علاوه بر انتقال اطلاعات جایگاه های عرضه به مرکز داده، تبلیغات، اطلاع رسانی و اطلاعات ترافیکی نیز از طریق جایگاه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 279192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =