نتایج مطالعات چنگوله در کمیته مشاوران مدیریت مخازن بررسی شد

کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت، نتایج طرح‌ توسعه میدان چنگوله را که از سوی شرکت گازپروم‎نفت روسیه، DNO نروژ و PTTEP تایلند به این شرکت ارائه شده است بررسی کرد.

به گزارش شانا، معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری (نفت و گاز) مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت اعلام کرد: این موضوع در یکصد و چهل و سومین جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت بررسی و پیرامون متغیرهای مخزنی، فازهای مختلف برنامه‌های پیشنهادی شرکت‌ها جهت توصیف و توسعه میدان و پروفایل تولید پیش‌بینی شده، بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه، اعضای کمیته مشاوران مدیریت مخازن ضمن بررسی سابقه فعالیت سه شرکت ارائه دهنده نتایج مطالعات‌، نظرات خود را در باره طرح‌های ارائه شده مطرح و نکاتی را به منظور بهبود کیفیت مطالعه و کاهش عدم قطعیت‌های موجود عنوان کردند.

میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در ۵٠ کیلومتری جنوب شرقی شهر مهران و در فاصله پنج کیلومتری خط مرزی ایران و عراق قرار دارد. سازندهای اصلی حاوی هیدروکربور در میدان چنگوله سروک بالایی و پایینی است، اما وجود هیدروکربور با قابلیت تولید در سازند ایلام و سازندهای عمیق‌تر از جمله داریان و فهلیان نیز متحمل است.

کد خبر 279213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =