کمیته مشاوران مخازن در تعیین متقاضیان اولویت‎دار 4 میدان به جمع‎بندی رسید

رئیس کمیته مشاوران مخازن شرکت ملی نفت ایران گفت: این کمیته با استناد به نتایج مطالعات ارائه شده از سوی شرکت‎های مختلف در میدان‎های چنگوله، آبتیمور، منصوری و لایه نفتی پارس جنوبی، نسبت به امتیازبندی و تعیین متقاضیان اولویت‎دار توسعه هر یک از این میادین اقدام کرده و به جمع‎بندی رسیده است.

به گزارش شانا، کریم زبیدی با بیان این مطلب افزود: جلسات کمیته مشاوران مخازن برای این چهار میدان برگزار شده و با امتیازبندی صورت گرفته، مناسب‎ترین گزینه از دیدِ کمیته مشاوران مخازن برای توسعه هر یک از چهار میدان، مشخص شده است.

مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت یادآور شد: جمع‎بندی کمیته مشاوران مخازن اگرچه در تصمیم‎گیری  برای انتخاب راهبر توسعه میدان‎ها موثر است؛ اما دیدگاه نهایی نیست و در کنار نتایج بررسی‎های این کمیته، نتایج بررسی‎های دیگر در زمینه‎های حقوقی، اقتصادی و ... نیز عوامل تعیین‎کننده‎ای به شمار می‎روند.

وی ابراز امیدواری کرد که قرارداد توسعه میادین نامبرده، تا پایان امسال امضا شود.

زبیدی پیش از این در گفت‎وگو با ایسنا هم این خبر را اعلام کرده و درباره لایه نفتی پارس جنوبی گفته بود: برای توسعه این میدان، علاوه بر مرسک، 2 شرکت از جمله یک شرکت روسی ابراز تمایل کرده‎اند؛ اما مذاکرات با مرسک پیشرفت خوبی داشته است.

بر اساس این گزارش، شرکت‎های دی‎ان‎او، ملی نفت تایلند (PTTEP) و گازپروم‎نفت برای توسعه میدان چنگوله، شرکت‎های مرسک، پرتامینا، لوک‎اویل، تنکو و مپنا برای توسعه میدان آبتیمور و شرکت‎های پرتامینا، لوک‎اویل، تنکو و مپنا برای توسعه میدان منصوری، با شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه مطالعاتی امضا کرده‎اند.
 

 

کد خبر 279237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =