نمایندگی های هلدینگ خلیج فارس در سه کشور اروپایی افتتاح شد

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از افتتاح نمایندگی های این شرکت در سه کشور اروپایی خبر داد.

به گزارش شانا، عادل نژادسلیم در مجمع سالانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تأکید بر وجود فرهنگ سازمانی در کنار نگاه ریزبینانه به آینده اظهار کرد: راه های استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود شرکت با بررسی چالش ها و گلوگاه ها از سال 93 آغاز شد که در این میان باید قدردانی ویژه ای از زحمات و حمایت های مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت، برای تحقق موفقیت های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس کرد.

وی به راه اندازی پروژه بیدبلند 2 از بهمن 97 اشاره و تصریح کرد: طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با سرمایه گذاری بیش از ۳ میلیارد دلار تاکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ این طرح با هدف توقف هدر رفتن گازهای مشعل چاه های نفتی و تولید سالانه یک میلیون تن اتان برای مجتمع های پتروشیمی ساخته می شود.

به گفته نژادسلیم، طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با هدف کسب درآمد، ارتقای سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی، افزایش میزان گاز شیرین تولید شده در کشور، کاهش میزان مصرف فرآورده های نفتی و جایگزینی آن با گاز طبیعی، تولید اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی، تأمین اتان مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و ایجاد اشتغال در دست ساخت است.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: طرح پالایشگاه گاز بیدبلند2 در زمینی به مساحت ۲۴۴ هکتار در شهرستان بهبهان و بیش از ۶۰ هکتار در تاسیسات ذخیره سازی برای صادرات در ماهشهر، با تامین سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صندوق توسعه ملی و با عاملیت بانک سپه اجرا می شود.

وی با تأکید بر فعالیت متخصصان و نیروهای اجرایی تمام ایرانی در طرح پالایشگاه گاز بیدبلند 2 گفت: اکنون بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نیرو در این طرح مشغول به فعالیت هستند.

اشتغال 2 هزار و 704 نفر در هلدینگ خلیج فارس

نژادسلیم، سال 97 را سال اوج شکوفایی هلدینگ خلیج فارس دانست و اظهار کرد: سرمایه گذاری در این شرکت زمان بر است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: تاکنون 2 هزار و 704 نفر در مجموعه های زیر نظر این شرکت جذب شده اند.

وی با تأکید بر این که سود خالص پتروشیمی های تندگویان و اروند مثبت شده است، گفت: تمام شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس آماده حضور در بورس هستند.

70 درصد خرید پروژه ها داخلی است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این که خرید اجناس خارجی که مطابق آن ها در کشور تولید می شود به منظور تقویت توان داخلی در این شرکت ممنوع است، افزود: این موضوع سبب شد تا توانایی کشور به ظهور برسد؛ هم اکنون ۷۰ درصد خرید پروژه ها داخلی است که در مقایسه با سال ۹۴ و ۹۵، ۱۷۶ درصد خرید داخلی مان افزایش پیدا کرده است.

نژادسلیم با اشاره به این که پس از رشد اقتصادی باید نسبت به محیط پیرامونمان نیز مسئولیت پذیر باشیم، تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی یکی از وظایف اصلی شرکت ها در دنیا به حساب می آید.

کد خبر 279248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =