پشتیبانی کامل HSE شرکت ملی نفت از عملیات اطفای حریق چاه ۱۴۷ رگ سفید

سرپرست مدیریت HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت در تشریح عملیات اطفای حریق چاه ۱۴۷ رگ سفید، گفت: تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند و در صورت نیاز تیم‌های پشتیبان به محل حادثه اعزام می‌شوند.

به گزارش شانا، مانی عبداله‌زاده، سرپرست مدیریت HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت، با ابراز تاسف از حادثه حریق چاه ۱۴۷ رگ سفید، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار دو تن از کارکنان شرکت ملی حفاری، گفت: پس از حادثه، 2 شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری با تشکیل کمیته بحران و کارگروه‌های فنی و تخصصی در سطح مدیران عامل و ارشد، ضمن بررسی وضع موجود با مشخص کردن فرمانده صحنه در حال سازماندهی، تجهیز و ارسال ماشین آلات و تجهیزات برای عملیات جاده سازی، پاک سازی، ساخت استخر و انتقال آب، کنترل فوران و اطفای حریق چاه هستند.

وی افزود: ماشین آلات آتش نشانی و تانکرهای آب و تجهیزات و ادوات آتش نشانی از ۶ ایستگاه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و 2 خودروی مدیریت بحران به منظور ارتقا تجهیزات ارتباطی مختلف از 2 شرکت ملی حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب به منطقه اعزام شدند، همچنین سه تیم پزشکی و اورژانس در منطقه حضور دارند و اورژانس هوایی در فرودگاه گچساران نیز به منظور پشتیبانی هوایی مستقر شده است.

عبداله‌زاده تصریح کرد: اولویت کنونی مطابق دستور معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور تولید، کنترل و خاموش کردن حریق و فوران چاه است که توسط تیم‌های فنی و تخصصی انجام می‌شود، پس از آن بررسی و تجزیه و تحلیل علل حادثه جهت پیشگیری از حوادث مشابه در دستور کار قرار دارد.

سرپرست مدیریت HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت عنوان کرد: برای حصول اطمینان از پشتیبانی کامل به منظور عملیات کولینگ (خنک کردن)، این آمادگی در همه شرکت‌های عملیاتی شرکت ملی نفت به منظور ارسال تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی و نیروی انسانی به منطقه در صورت نیاز وجود دارد و هماهنگی‌های لازم انجام شده است و ادارات HSE دو شرکت مذکور نیز در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: شرکت ملی حفاری، طی این حادثه در حال اعزام و استقرار کامل گروه ماشین آلات سنگین حفاری، پمپ تراک‌های آب و تجهیزات مربوطه برای پاکسازی ضایعات، ساخت جاده، استقرار و آب‌رسانی، خاکبرداری و کشیدن خطوط لوله و غیره است.

سرپرست مدیریت HSE شرکت ملی نفت به همراه تیمی متشکل از رئیس HSE شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رئیس بحران و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت و کارشناسان مدیریت HSE شرکت ملی نفت  برای بررسی وضع موجود در منطقه حضور دارند.

کد خبر 279410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =