روند رشد قیمت نفت می‌تواند در 2018 ادامه یابد

نظرسنجی از کارشناسان نشان می‌دهد در صورت تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت، روند رشد قیمت در سال آینده میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش رویترز، نظرسنجی این خبرگزاری از کارشناسان نشان می‌دهد با توجه به پیش بینی تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت و خنثی شدن پیامدهای منفی افزایش تولید نفت آمریکا، روند افزایش قیمت نفت می‌تواند در سال 2018 میلادی نیز ادامه یابد.

اظهار نظر اخیر مسئولان عربستان مبنی بر حمایت این کشور از تمدید توافق اوپک، از جمله عواملی بوده که برآوردها از قیمت نفت در سال آینده میلادی را افزایشی کرده است.

اشلی پترسون، کارشناس مؤسسه مشاوره استراتاس، گفت: شایعات درباره تمدید، توسعه و یا اختلال در توافق اوپک، همگی می‌توانند بر قیمت نفت تأثیر داشته باشند و بازار نفت به دقت هر بیانیه اوپک پس از نشست بعدی این سازمان را زیر نظر خواهد داشت.

وی افزود: با فرض تمدید توافق در سال 2018 میلادی، سطح واقعی پایبندی به این توافق می‌تواند عامل مهمی برای بازگشت توازن بازار در سال آینده میلادی باشد.

طبق نظرسنجی رویترز از 35 کارشناس، میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال 2017 میلادی 53 دلار و 25 سنت خواهد بود که از برآورد پیشین بیشتر است.

همچنین پیش بینی می‌شود در سال 2018 میلادی میانگین قیمت این کالا 55 دلار و 71 سنت برای هر بشکه باشد

این نظرسنجی همچنین پیش بینی کرده بود که میانگین قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در سال 2017 میلادی 50 دلار و 21 سنت و در سال 2018 میلادی 52 دلار و 50 سنت باشد.

کارشناسان حاضر در این نظرسنجی پیش بینی می‌کنند رشد تقاضای نفت در سال 2018 میلادی یک میلیون و 700 هزار بشکه در روز باشد که بیشتر آن مربوط به کشورهای آسیایی همچون چین و هند خواهد بود.

کد خبر 279418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =