استفاده از خودروهای پایه گاز سوز به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: استفاده از خودروهای پایه گازسوز کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا می‌کند و این طرح مورد حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت است.

به گزارش شانا، علی وکیلی بعدازظهر چهارشنبه (10 آبان‌ماه) در سومین نشست تخصصی روز دوم از هفتمین همایش و نمایشگاه دوسالانه انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه (آنگوا) اظهار کرد: ما به هیچ وجه به دنبال کیت‌های تبدیل ماشین‌های بنزینی یا گازوئیلی به گازسوز نیستیم.

وی با بیان این‌که شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت 2 وظیفه و مسئولیت مهم بر عهده دارد، افزود: مسئولیت نخست، تدوین تعدادی استاندارد با کمک سازمان ملی استاندارد است تا از این طریق بتوانیم مصرف سوخت و انرژی را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، از مدیریت انرژی با روش‌های قانونی قیمتی و غیر قیمتی به عنوان مسئولیت دوم شرکت نام برد و گفت: ما در زمینه قیمت تمهیداتی در قالب قانون رفع موانع تولید داریم که از آن استفاده می‌کنیم.

وکیلی با بیان این‌که سوخت 17 هزار اتوبوس درون شهری که هم اکنون گازوئیل است باید به سی ان جی تبدیل شود، تاکید کرد: این طرح به سرمایه‌گذاری کلانی نیاز دارد.

وی افزود: مهمترین اقدامی که در حال انجام است، نوسازی کامیون‌های با سوخت گازوئیل است که تاکنون هزار دستگاه آن تحویل مصرف کننده‌ها شده و قرار است امسال تا به پنج هزار دستگاه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این‌که نوسازی کامیون‌ها یکی از مهمترین اقدام‌های مهم برای جلوگیری از آلودگی هواست، تصریح کرد: این پروژه به 2.7 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

وکیلی با اشاره به این‌که قرار است 140 هزار دستگاه تاکسی با پیمایش بیش از 300 کیلومتر، نوسازی شوند، ادامه داد: موضوع نوسازی 10 هزار دستگاه اتوبوس را در برنامه داریم که قرار است تا سقف 1.7 میلیارد دلار به آنها یارانه پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از کمک 7.5 میلیارد دلاری تصویب شده برای کمک به نوسازی راه آهن کشور خبر داد و گفت: اما آنچه که اهمیت دارد، کمک به کاهش آلودگی هوا از طریق گازسوز کردن خودروها با روش پایه گازسوز است که ما از آن حمایت می‌کنیم.

وکیلی با بیان این‌که ایران بزرگ‌ترین ذخایر گازی دنیا را در اختیار دارد، تصریح کرد: این ذخایر مزیتی است که ما را به سمت استفاده از گاز طبیعی هدایت می‌کند و یکی از راه‌های آن استفاده از سی ان جی است.

وی ادامه داد: هم اکنون پس از بخش خانگی، صنعت پتروشیمی بیشترین مصرف گاز طبیعی را دارد؛ بنابراین قرار است با افزایش آن در سند چشم انداز ایران مصرف گاز طبیعی را در کشور به بیش از 100 میلیون متر مکعب برسانیم.

وکیلی با بیان این‌که به دلایلی از جمله ورود شیل گس به سبد انرژی دنیا و همچنین به دلیل ورود واحدهای ال‌ان‌جی دیگر کشورها به بازار، قیمت گاز طبیعی در دنیا روند کاهشی پیدا کرده است، تصریح کرد: بنابراین بهتر است که ما از گاز طبیعی بیشتری در کشور استفاده کنیم زیرا این اقدام سبب جلوگیری از هدررفت منابع هیدروکربوری هم می‌شود.

کد خبر 279439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =