ضرورت بهره‌گیری از یک قانون بالادستی برای هماهنگی‌ها در صنعت سی‌ان‌جی

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر لزوم وجود یک قانون بالادستی به‌عنوان هماهنگی و برنامه‌ریزی در صنعت سی ان جی تاکید کرد.

به گزارش شانا، شهرام رضایی روز چهارشنبه (10 آبان‌ماه) در سومین نشست تخصصی با موضوع «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت سوخت‌های جایگزین در ایران» در روز دوم از هفتمین همایش و نمایشگاه دوسالانه انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه (آنگوا) گفت: افزون بر تعیین اهداف، سیاست‌ها، برنامه‌ها، استانداردها، الزام‌ها و مشوق‌ها، یک قانون بالادستی با نقش هماهنگ کننده برای اجرای وظایف و مسئولیت‌های مشترک هر یک از اجزای دخیل در نفوذ سوخت‌های جایگزین باید وجود داشته باشد.

وی افزود: این قانون بالادستی هماهنگی میان دولت، جایگاه‌داران، سرمایه‌گذاران، خودروسازان و تولیدکنندگان سوخت را به تفکیک مشخص خواهد کرد.

رضایی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در کشورهای مختلف، هر نوع سوخت جایگزین، بسته به ویژگی‌های سوخت و همچنین محاسن و معایب آن، از ناوگان حمل و نقل و کاربری‌های خاص وسایل نقلیه انجام شده است، افزود: این در حالی است که این گونه سهم بندی سوخت بر اساس کاربری‌های معین در کشور ما وجود ندارد و به‌طور عمومی در اختیار همه سواری‌های سبک همچون تاکسی‌ها، سواری‌های شخصی، آژانس ها و دیگر وسایل نقلیه قرار گرفته است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تعداد خودروهای دوگانه سوز را سه میلیون 600 هزار خودرو عنوان کرد و گفت: تعداد جایگاه‌های راه اندازی شده 2200 و سرانه تعداد خودرو به هر جایگاه 1636 خودروست.

وی درباره وضع ظرفیت عرضه، میانگین ساعت کارکرد و میانگین مصرف سی ان جی در سال 96 اظهار کرد: ظرفیت کل عرضه امسال دو میلیون 750 هزار نرمال مترمکعب در ساعت و میانگین مصرف سی ان جی در روز 20.7 میلیون مترمکعب در روز است.

وزارت نفت آماده همکاری با انجمن انگواست

سید مسعود هاشمیان، مدیرکل اقتصادی و جذب سرمایه معاونت امور بین الملل وزارت نفت ادامه این نشست با بیان این‌که انتظار داریم انجمن انگوا به یک محل تحقیق و توسعه بدل شود، گفت: این انجمن به‌ویژه در کشورهای آسیایی می تواند بسیار موثر واقع شود.

وی افزود: جا دارد که این انجمن به یک پایگاه تحقیق و توسعه بدل شود و بدون هیچ قید وشرطی اعضای انجمن به تبادل دانش فنی بپردازند.

به گفته مدیرکل اقتصادی و جذب سرمایه معاونت امور بین الملل وزارت نفت، دولت در نظر دارد با حمایت از بخش خصوصی، فرصت‌هایی را ایجاد کند که مردم نیز به استفاده از سوخت سی ان جی ترغیب شوند.

وی همچنین به آمادگی دولت برای همکاری در بخش صادرات در این زمینه اشاره کردو افزود: ما بازارهای گسترده ای داریم، بنابراین تمرکز بر تولید خودروی باکیفیت که حق همه ملت‌های آسیاست باید در برنامه‌های این انجمن بین المللی قرار گیرد.

هاشمیان با بیان اینکه در بخش صادرات از توانمندی‌های این انجمن بهره برد ،تاکید کرد: باید بیشترین بهره را از موقعیت بازار، دانش سرمایه‌گذاری شد و کار مشترکی که تاکنون انجام شده، استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت نفت به عنوان حامی بخش خصوصی آماده همکاری با این مجمع بین المللی است.

کد خبر 279444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =