بیش از 80 درصد تجهیزات جایگاه‌های سی ان جی ساخت داخل است

معاون مدیریت طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که همه تجهیزات خریداری شده جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی از دیگر کشورها استاندارد کامل را دارند، گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی ساخت داخل است.

به گزارش شانا، نشست تخصصی «بازرسی، ایمنی و استاندارد»، عصر روز چهارشنبه (10 آبان‌ماه) در حاشیه هفتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه خودروهای گازسوز آسیا و اقیانوسیه (آنگوا) برگزار شد.

حسین باقری، معاون مدیریت طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این نشست به موضوع بازرسی فنی جایگاه‌های سی ان جی اشاره کرد و گفت: بر اساس تکالیفی که دولت تعیین کرده، مقرر شده است که وزارت نفت 2500 جایگاه عرضه سی‌ان‌جی احداث و راه‌اندازی کند و همزمان با آن نیز نیازمند خودرویی بودیم که موضوع استفاده از سوخت سی‌ان‌جی را در کشور اجرایی کند.

وی افزود: از سال 79 این موضوع به طور کلی آغاز شد و از سال‌های 80 و 81 فعالیت‌های مربوط به ساخت جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی و رعایت استانداردهای مربوط به آن وارد مرحله اجرا شد.

معاون مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: هم اکنون بخش خصوصی با تقاضای خود در حوزه احداث جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی اقدام می‌کند و بر اساس تقاضا و نیاز در نقاط مختلف کشور احداث جایگاه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه بازرسی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی وظایفی را برعهده داریم که وظایف تخصصی طرح مدیریت سی‌ان‌جی است و انجام می‌شود.

باقری عنوان کرد: یک موضوع مربوط به هدایت، راهبری، کنترل و بررسی استاندارد ساخت تجهیزات جایگاه‌ها و روزآمد کردن آنهاست که هم اکنون به طور کامل اجرایی شده است.

معاون مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: همه تجهیزات خریداری شده جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی از کشورهای صاحب نام در این زمینه استاندارد کامل را دریافت کرده اند، هرچند بازرسی‌های دوره‌ای نیز از این تجهیزات انجام می‌شود.

وی به همکاری شرکت متبوع خود با سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و افزود: با این همکاری، استاندارهای ملی مربوط به تجهیزات جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی تدوین شده‌اند که هم اکنون به عنوان استانداردهای بازرسی جایگاه‌ها نیز شناخته می‌شوند.

باقری ادامه داد: هم اکنون 2400 جایگاه فعال عرضه سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و روزانه 21 میلیون مترمکعب مصرف این سوخت در کشور است، همچنین 80 درصد تجهیزات ما نیز ساخت داخل است که البته در ساخت کیت و مخزن سی ان جی نیز 100 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

معاون مدیریت طرح‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به برخی حوادث در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی اشاره و عنوان کرد: در این باره حوادث زیادی مشاهده نشده، البته برخی حوادث ناشی از نشت گاز بوده که با آموزش‌ و کنترل‌های لازم مشکل برطرف شده است.

وی با بیان این‌که مخازن سی ان جی به بازدیدهای دوره‌ای نیاز دارند، گفت: دستکاری خودرو و مخازن از مواردی است که مصرف کنندگان سوخت سی ان جی برای پیشگیری از حوادث احتمالی باید از آن خودداری کنند.

کد خبر 279445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =