سرمایه‎گذاری 3 میلیارد دلاری برای توسعه 10 مخزن مناطق نفتخیز جنوب

مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از برنامه این شرکت برای سه میلیارد دلار سرمایه‎گذاری به منظور توسعه 10 مخزن طی 2 سال آینده خبر داد.

به گزارش شانا، سید عبدالله موسوی، دیروز (یکشنبه، 14 آبان‌ماه) در آیین اختتامیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان این مطلب افزود: منابع مالی مورد نظر، از خارج دولت و عمدتا از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

موسوی گفت: این میزان سرمایه‎گذاری که به تناسب میادین ده‌گانه تعیین شده است، در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و در پنج شرکت بهره‎بردار انجام می شود که بی‎تردید تاثیر بسیار مثبتی بر رونق بازار کسب و کار و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان خوزستان و استان‌های نفتخیز خواهد داشت.

وی اظهار کرد: علاوه بر این جذب سرمایه، در قالب قراردادهای جدید وزارت نفت و مدل قراردادی مناطق نفتخیز جنوب نیز زمینه همکاری شرکت‌های توانمند ایرانی و سازندگان و تامین کنندگان برتر کالا و تجهیزات فراهم می‎شود که ارقام و اعداد آن پس از نهایی شدن قراردادها اعلام خواهد شد.

موسوی استان خوزستان را به سبب آمیختگی تاریخ و جغرافیای آن با صنعت نفت و نیز به دلیل استقرار بخش عمده میادین و تاسیسات بالادستی و واحدهای پایین دستی، بیش از سایر نقاط ایران مستعد سرمایه‎گذاری عنوان و ابراز امیدواری کرد که با فعلیت یافتن این ظرفیت‌ها شاهد رونق این استان و استان‎های نفتخیز درخور شان و جایگاه مردم و ساکنان سرزمین نفت باشیم.

موسوی ادامه داد: مناطق نفتخیز جنوب با پیگیری برنامه‎های توسعه ساخت داخل، در مسیر مشارکت و هم‎افزایی که مورد تاکید سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است عمل می کند.

برنامه‎ریزی برای افزایش فضای نمایشگاهی در سال آینده

وی با قدردانی از استقبال و همراهی خوب شرکت‎های صاحب نام و سازندگان برتر ایرانی در نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: با توجه به محدودیت فضای نمایشگاه اهواز، فقط پذیرش 270 شرکت میسر شد که امیدواریم در سال آینده با افزایش فضای نمایشگاهی امکان حضور تعداد بیشتری از شرکت‎ها و سازندگان فراهم شود.

موسوی استقبال بسیار خوب دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی، شرکت‎های دانش‎بنیان و انجمن‎های مرتبط با ساخت داخل از نمایشگاه را موجب رونق و غنای علمی نمایشگاه نفت خوزستان دانست و افزود: این رویداد فرهنگی و صنعتی، عبور تدریجی شرکت‌های ایرانی از مرحله مهندسی معکوس و ورود آنان به جرگه تدوین کنندگان دانش فنی را نوید می دهد.

مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، رونمایی از هشت کالا و تجهیز راهبردی صنعت نفت را یکی از نقاط قوت و از جنبه‎های کاربردی این نمایشگاه برشمرد و تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه نفت خوزستان در مسیر دکترین اقتصاد مقاومتی و منطبق بر نیازهای امروز و آینده صنعت نفت است که بنیاد آن بر توسعه و تقویت منابع داخلی استوار است.

وی تصریح کرد: به‎طور مشخص بررسی دستاوردهای شرکت‎های حاضر در نمایشگاه طی 9 دوره گذشته به خوبی گویای رشد و بهبود مستمر وضع ساخت داخل در ایران است .

موسوی در ادامه با بیان این‎که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به سبب طبیعت و ذات کار تولید، شرکتی همواره در حال توسعه است گفت: نشانه‎ها و مصداق‎های این توسعه مستمر وجود افزون بر 800 پروژه مرتبط با افزایش و نگهداشت، پشتیبانی و رفع موانع تولید است که هر سال حدود یکصد مورد از این پروژه‌ها تکمیل و به همین تعداد جایگزین می شود.

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان، ۱۱ آبان ماه امسال با حضور 270 شرکت و سازنده از سراسر کشور آغاز به کار کرد و دیروز (14 آبان‌ماه) به کار خود پایان داد.

کد خبر 279520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =