نگاهی بر فعالیت شرکت های گاز استانی در هفته ای که گذشت

شرکت ملی گاز ایران علاوه بر فعالیت های کلان، همکاران پرتلاش و متخصصی در تمام شهرهای کشور دارد که گازرسانی، اعلام هشدارهای ایمنی و تامین امنیت مردم در فصل سرد و هنگام استفاده از وسایل گازسوز، برگزاری مانورهای عملیاتی و حفظ ایمنی و بهداشت صنعتی شهرهای بزرگ و کوچک ایران را بر عهده دارند.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، شرکت های گاز استانی در سراسر کشور با همت و جدیت به گازرسانی به مردم و صنایع و همچنین رفع مشکلات احتمالی گاز در شهرهای خود پرداخته اند که آخرین فعالیت آنان به این شرح است:
 
هر سه روز یک روستا در استان کردستان از گاز بهره مند می شود

 

احمد فعله گری، مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تسریع گازرسانی به مناطق روستایی افزود: در ابتدای سال جاری میزان نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی ۷۷ درصد بوده که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری این میزان با افزایش ۱۰ درصدی به 88 درصد می رسد.

وی افزود: در راستای عملیاتی کردن این برنامه در سال جاری، مقرر شد گازرسانی به ۱۲۰ روستای استان کردستان اجرایی و عملیاتی شود و به همین دلیل از ابتدای سال تا پایان سال جاری به‌طور میانگین به ازای هر سه روز یک روستا در استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره مند می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و طبیعی استان کردستان گازرسانی در مناطق روستایی بسیار مشکل است و باید هزینه بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور به خود اختصاص دهد.

فعله گری ادامه داد: در راستای اجرایی کردن برنامه سال جاری شرکت گاز کردستان در بخش روستایی، قرار است که تا پایان سال، ۱۲ هزار و ۷۰۰ علمک نصب و ۱۳ هزار خانوار نیز از نعمت گاز خانگی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: برای عملیاتی کردن برنامه سال جاری در استان کردستان اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که خوشبختانه با دعوت از پیمانکاران بومی، هم اکنون تمای پروژه ها فعال بوده و به صورت مستقیم برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به میزان پیشرفت پروژه های در دست اجرای شرکت گاز کردستان، عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا دهه فجر سال جاری، ۱۰۰ روستا گازرسانی می شود و ۲۰ روستای دیگر نیز تا پایان سال گازرسانی می‎شود.

آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان سلماس آذربایجان غربی
 
عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای محور خان تختی شهرستان سلماس  آغاز شد. علیرضا شیخی امامزاده‌، مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی در مراسم شروع عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان سلماس گفت: با گازرسانی به این ۱۰ روستا ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت خانوارهای روستایی شهرستان سلماس به ۷۰ درصد می رسد که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‎ها اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده، هم اکنون پروژه های گازرسانی در سراسر استان اجرا می شود تا ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی استان ارتقا یابد به صورتی که عملیات گازرسانی به بیش از ۴۸۰ روستا در حال اجرا است و ۵۰ درصد خانوار روستایی آذربایجان غربی از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

بهره مندی هزار خانوار روستایی شهرستان داورزن از نعمت گاز طبیعی
 
سید حمید فانی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از روشن شدن شعله های گاز در هفت روستای شهرستان داورزن خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه هفت روستای چشام، بروغن، مقیسه، شهرآباد، خسروآباد، باقرآباد و چوبین شهرستان داورزن با جمعیتی بالغ بر یک‌هزار خانوار گازدار شدند.
 
وی افزود: 58 هزار و 293 متر شبکه پلی اتیلن، 17هزار و 965 متر خط تغذیه فولادی و 476 متر خط توزیع در این پروژه اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اعتبار این پروژه را بالغ بر چهار میلیارد و 896 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز استان تامین شد، هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرستان داورزن 63 درصد است و با برنامه ریزی های انجام شده و اتمام پروژه های در حال اجرا، ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای واجد شرایط این شهرستان به 100 درصد ارتقا خواهد یافت.
 
اجرای بیش از هزار کیلومتر خط لوله گاز طبیعی در استان آذربایجان غربی طی یک ماه اخیر

علیرضا شیخی، مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در 7 ماه گذشته هزار و 100 کیلومتر خط لوله گاز در استان آذربایجان غربی اجرا شده، گفت: با این تعداد نصب انشعاب گاز طبیعی، تعداد انشعابات نصب شده استان به بیش از 385 هزار و 500 انشعاب رسید.

به گفته شیخی، گازرسانی به روستاهای آذربایجان غربی با جدیت تمام پیگیری می شود و هم اکنون گازرسانی به 476 روستا در حال اجرا است، همچنین ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی استان به 50 درصد رسیده و هم اکنون تعداد 670 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

بهره‌گیری از راهبردهای دفاعی غیرعامل در شرکت گاز ایلام

عباس شمس الهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با تاکید بر اجرای پدافند غیرعامل در سطح شرکت گاز استان، از آمادگی این شرکت برای استفاده آزمایشی و همچنین اجرای دستاوردهای آن در سطح کشور خبر داد.

وی در جلسه مدیریت بحران که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، مدیرعامل و معاونین و روسای واحدهای ستادی شرکت گاز استان ایلام برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: بهره‌گیری از راهبردهای دفاعی غیرعامل جهت خنثی‌سازی و کاهش احتمالی خطرات، موجب افزایش قابلیت بقا و استمرار عملیات و فعالیت‌های خدمات رسانی شرکت گاز استان می شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت چارچوب‌های پدافند غیرعامل، با در نظرگرفتن الزامات HSE در طول حیات پروژه ها اظهار کرد: آموزش همه نیروهای شرکت گاز استان به ویژه کارکنان واحد HSE که در امر بهداشت، ایمنی و محیط زیست فعالیت دارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 
نشت یابی بیش از 11 هزار کیلومتر شبکه گاز در استان گیلان

حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از نشت یابی 11 هزار و 420 کیلومتر از شبکه و خطوط تغذیه استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: میزان نشت یابی انجام شده از شبکه های گاز استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 35 درصد رشد داشته که یک دستاورد جدید محسوب می شود.

وی ادامه داد: این عملیات در 25 شهر استان گیلان انجام شده که معادل 48 درصد از کل خطوط گاز در استان است.

به گفته اکبر، در هفت ماه گذشته، 281 هزار انشعاب و عملک گاز و 128 ایستگاه گاز در استان گیلان مطابق برنامه ریزی‌ها نشت یابی شده است.

 

مصرف 615 میلیون مترمکعب گاز در 6 ماه نخست امسال در استان لرستان

شمس خرم آبادی، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با بیان این که تا پایان مهر ماه امسال  حدود 706  میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده که 615 میلیون مترمکعب آن طی 6 ماه نخست سال بوده، گفت: این در حالی است که در سال‌های 94 و 95 مصرف گاز در 6 ماه نخست به ترتیب 606 و 573 میلیون مترمکعب بود که کمتر از 615 میلیون مترمکعب مصرف گاز در سال جاری بوده است .

خرم آبادی افزود: میانگین مصرف روزانه در سال‌های 94 و 95 به ترتیب 3.26 و 3.08 میلیون متر مکعب بود و هفت ماه نخست سال جاری نیز میانگین مصرف روزانه 3.31 میلیون متر مکعب بوده است، در بخش خانگی هرچند سالانه بیش از 20 هزار مشترک افزوده می شود اما شاهد افزایشی در مصرف گاز نبوده ایم که این نشانه خوبی است؛ با توجه به تاکیدات وزیر نفت، صنایع به سمت استفاده بیشتر از گاز سوق داده می شوند و همین امر میانگین مصرف روزانه را افزایش داده است . 

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فصل سرد هستیم گفت: شرکت ملی گاز ایران همواره روش‌های مصرف بهینه و ایمن گاز را به اطلاع مردم می رساند و امید می رود در سال‌های آتی با رعایت این نکات، شاهد مصرف کمتر گاز در بخش خانگی و بیشتر در بخش صنعتی باشیم .

مصرف بیش از دو میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان کرمانشاه

سیروس شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از مصرف بیش از دو میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در هفت ماه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه قریب به دو  میلیارد و یکصد میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان مصرف شده، در هفت ماه ابتدای سال حدود 65 درصد گاز توزیع شده در استان در بخش‌های صنعتی اعم از نیروگاه ها، پتروشیمی ها، کارخانجات سیمان، جایگاه‌های سی ان جی و دیگر صنایع استان استفاده شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، اظهار کرد: در فصل سرد سال با توجه به افزایش مصارف در بخش خانگی، عمده گاز توزیعی در این بخش مصرف می شود، اولویت اول ما در فصل سرد، گازرسانی به بخش خانگی است و صنایع استان باید به سوخت دوم برای استفاده در مواقع ضروری، مجهز باشند.

ضرورت بازدید دوره ای شیلنگ‌های گاز به توصیه مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان

صفرعلی جمال لیوانی ، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با تاکید بر اینکه استفاده از شیلنگ‌های مناسب برای اتصال وسایل گازسوز از اهمیتی ویژه برخوردار است و چنانچه موضوع اشاره شده مورد توجه قرار نگیرد و یا کم اهمیت شمرده شود، حوادث ناگواری را به همراه خواهد داشت، گفت: مشترکین عزیز دقت کافی را داشته باشند برای وصل وسایل گازسوز به شیر گاز ازشیلنگ های مناسب و استاندارد چندلایه که مخصوص گاز است، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای وصل کردن وسایل گازسوز به لوله‌کشی گاز هرگز از شیلنگ‌های آب و شیلنگ‌های لاستیکی معمولی و غیراستاندارد استفاده نشود زیرا این گونه شیلنگ ها در برابر ترکیبات نفتی و گازی به سرعت فاسد شده و بسیار هم خطرناک هستند، حداکثر طول شیلنگ‌ گاز نباید از یک مترو نیم بیشتر باشد ضمن اینکه هرگز در معرض حرارت اجاق گاز و دیگر وسایل گازسوز قرار نگیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در پایان گفت: مشترکان گاز توجه داشته باشند شیلنگ‌های گاز را هرچند وقت یکبار بازدید کنند و مطمئن شوند که سوراخ، ترکیدگی و یا بریدگی نداشته باشند زیرا توجه نکردن به این موضوع حوادث ناگواری به همراه دارد.

کد خبر 279590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =