ارتباط پیوسته شرکت‎های نفتی به ارتقای زنجیره ارزش صنعت نفت کمک می‎کند

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت ارتباط پیوسته شرکت‎های نفتی به منظور ارتقای زنجیره ارزش در صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش شانا، سیدصالح هندی مدیر اکتشاف در نشست تخصصی ماهنامه اکتشاف و تولید با بیان این مطلب افزود: لازم است افزون بر ارتباط پیوسته، تبادل اطلاعات در شرکت‎ها به راحتی صورت پذیرد تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شده و ارزش‌افزایی در این صنعت را در تمام زنجیره‌ها شاهد باشیم.

وی با اشاره به تاریخچه طرح موضوع ارزش افزوده در تولید و کسب‌و‌کار و با تفکیک فعالیت‌های یک بنگاه تولیدی به 2 بخش فعالیت‌های اصلی و فعالیت‌های پشتیبانی گفت: به نظر می‌رسد در ابتدای امر باید نسبت به آسیب‌شناسی زنجیره تولید، اقدام کنیم که از طریق تحلیل همین تحقیق می‌توانیم به راه‏‎های ارتقای زنجیره ارزش صنعت نفت دست یابیم.

هندی عنوان کرد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت در همین مسیر و برای جلوگیری از هرگونه موازی‌کاری و صرفه‌جویی در هزینه و زمان، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت اقدام کرده که از جمله نتایج آن تبادل ساده اطلاعات بین طرف‌ها و استفاده از آن در برنامه‌ها و طرح‌هاست.

به گفته وی، با تحلیل صحیح در زنجیره ارزش می‌توان نسبت به کوچک‌سازی و برون‌سپاری امور، خلق ارزش افزوده در تولید و جلب رضایت ذینفعان و مخاطبان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

مدیر و عضو شورای سیاست‌گذاری ماهنامه اکتشاف و تولید با اشاره به این‎که این ماهنامه یکی از مجلات خوب صنعت نفت است، افزود: هیئت تحریریه می‌تواند در باره موضوعات روز در صنعت نفت، مقالات تحلیلی را سفارش و طی یک بازه زمانی نسبت به بررسی و تحلیل آن موضوع از منظر علمی نتایج مؤثری را ارائه دهد.
 

کد خبر 279603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =