شرکت ملی پخش تنها شرکت صاحب صلاحیت تأمین، توزیع و عرضه فرآورده‌های نفتی است

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پی انتشار گزارشی با عنوان «تصمیم جایگاه‌داران سوخت در واکنش به ورود دلالان در موضوع برندینگ" در خبرگزاری فارس، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا، پاسخ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به خبرگزاری فارس به شرح زیر است:

«به اطلاع می‌رساند؛ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه وزارت نفت تاکنون تنها شرکت صاحب صلاحیت تأمین و توزیع و عرضه فرآورده‌های نفتی به مصرف کنندگان بوده است.

با عنایت به اصل 44 قانون اساسی و به‌منظور چابک‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شناسایی و ایجاد شرکت‌هایی که امکان واگذاری بخشی از امور توزیع و عرضه فرآورده‌های نفتی را داشته باشند در چارچوب اختیارات قانون وزارت نفت در دستور کار قرار گرفته است، به‌نحوی که براساس دستورعمل‌ها و شیوه‌نامه ارزیابی شرکت‌های متقاضی با توجه به داشتن سابقه در بخش تولید و توزیع و عرضه فرآورده‌های نفتی مورد ارزیابی و در صورت شایستگی و صلاحیت، مجوز موقت اولیه دریافت کرده اند و در صورت آمادگی اینگونه شر‌کت ها، با هدایت شرکت ملی پخش با کسب صلاحیت نهایی طی یک دوره دو ساله مجوز دائم دریافت خواهند کرد.

شایان یادآوری است در انتخاب اینگونه شرکت‌ها و به منظور حفظ حقوق همه ذینفعان فعلی از جمله پالایشگاه‌ها، جایگاه‌داران و ناوگان حمل و نقل در ارزیابی و شناسایی شرکت‌های متقاضی امتیازات ویژه ای جهت مشارکت این بخش فراهم شده که تاکنون از 88 شرکت دریافت کننده مجوز موقت اولیه، 5 شرکت از شرکت‌های پالایش و 45 شرکت از مجموعه خدوم دارندگان جایگاه‌های عرضه سوخت و 15 شرکت از مجموعه شرکت های حمل و نقل بوده است.

ضمناً تاکید می‌شود تمامی تلاش و مساعی وزارت نفت در جهت اجرای اصل44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی بوده که با ایجاد و توانمند سازی بخش خصوصی، امور توزیع و عرضه فرآورده‌های نفتی به تدریج واگذار شود. ضمن آنکه براساس مصوبات هیئت محترم دولت رعایت همه ضوابط و حفظ ایمنی جایگاه‌های تحت پوشش، به شرکت‌های صاحب نشان واگذار و شرکت‌های صاحب نشان ملزم به پاسخگویی مسائل مربوط به استاندارها و رعایت اصول و ضوابط ایمنی خواهند بود که این امر نیز برای ارتقای سطح استاندارد، ایمنی و محیط زیست و انجام امور مکانیزه است.»

کد خبر 279608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =