سرآمدی در تراز جهانی از اهداف بلندمدت شرکت انتقال گاز در افق 1404 است

سعید توکلی، گفت: چشم انداز شرکت انتقال گاز ایران در افق 1404 به عنوان چهارمین کشور جهان از لحاظ دارا بودن حجم خطوط انتقال گاز و تأسیسات تقویت فشار، سرآمد شدن در تراز جهانی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، سعید توکلی، مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران، با بیان اینکه چشم انداز شرکت انتقال گاز در افق 1404 سرآمد شدن در تراز جهانی است، گفت: ما برای سرآمد شدن در تراز جهانی، همه پارامترهای رسیدن به این چشم انداز از جمله شبکه گسترده و انعطاف‌پذیر خطوط انتقال گاز در سراسر کشور، تجربه تعمیراتی زیاد، نیروهای خوب، توانمند و متخصص، تبدیل تهدید به فرصت به‌ویژه در زمینه خودکفایی و مهم‌تر از همه، مجهز بودن به شبکه استاتیک را دارا هستیم که این امر به ما کمک کرده تا در شرایط اضطراری، پاسخگویی بالایی را داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این‌که یکی از وظایف ستاد شرکت انتقال گاز، سیاست‌گذاری، تدوین دستورعمل و روش اجرایی و نظارت بر اجرای صحیح آن است، اظهار کرد: شرکت انتقال و ستاد آن باید از حالت اجرایی خارج و در جایگاه سیاست‌گذاری، تبیین استراتژی‌ها و راهبردهای کلان شرکت فعالیت کند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز افزود: برای این که ساختار خود را به عنوان چهارمین کشور جهان از لحاظ دارا بودن حجم خطوط انتقال گاز و تأسیسات تقویت فشار، به یک ساختار رقابتی تبدیل کنیم، باید درست، دقیق و جهانی فکر کنیم.

توکلی با اشاره به این‌که باید مدیرعامل شرکت دولتی دقیقا شرکت را به عنوان یک بنگاه اقتصادی مدیریت کند، گفت: ما در این خصوص صرفه‌جویی‌های بسیاری انجام داده و از منابع موجودی که در اختیار داریم، به بهترین نحو استفاده و آن را مدیریت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز در پایان با بیان این‌که استخوان بندی شبکه گاز کشور، موضوع انتقال است، اعلام کرد: اهمیت کار شرکت انتقال گاز در این است که به عنوان یک شرکت واسط بین تولید و مصرف بسیار اثر بخش بوده و با توجه به این‌که دارای 70 درصد از دارایی‌های (Properties) شرکت ملی گاز است، نقش مهمی را در فرآیند تأمین و انتقال پایدار و مطمئن گاز کشور ایفا می‌کند.

کد خبر 279612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =