نمایشگاه ربع رشیدی تبریز زمینه مناسبی برای تبادل افکار است

پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری‎های پیشرفته ربع رشیدی که در شهر تبریز برگزار می‌شود فرصت مناسبی است تا شرکت‌های گاز شمالغرب کشور نیازها و اولویت‌های پژوهشی خود را به پژوهشگران و تولیدکنندگان صنایع نفت و گاز بومی عرضه کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، یداله بایبوردی، مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز، برپایی نمایشگاه نوآوری و فناوری‌های پیشرفته ربع رشیدی را زمینه مناسبی برای تبادل افکار و ایده‌ها خواند و گفت:  نمایشگاه ربع رشیدی امسال با رویکرد متفاوت، در قالب 21 منطقه (Zone) و بخش تخصصی و 28 رویداد با تمرکز بر تجاری‌سازی علم و فناوری، کارگاه آموزشی و همایش برگزار شده و بیش از یک هزار و 750 طرح و فناوری با آخرین توانمندی‌های خودکفایی، اقتصاد مقاومتی و نیازمندی‌های فناورانه از سوی شرکت کنندگان داخلی و خارجی عرضه شده است.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه ربع رشیدی پژوهش محور بوده و فرصت مغتنمی است برای شرکت‌های دانش بنیان، سازندگان تجهیزات صنعت نفت و گاز، صاحبان ایده، پژوهشگران و ارائه دهندگان خدمات و کالا که با ارائه ایده و نوآوری‌های خود از یک سو و بهره مندی از فرصت کسب و کار از سوی دیگر، بتوانند در رفع نیازمندی‌های فنی و تخصصی صنایع کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز با اشاره به موقعیت جغرافیایی محل برپایی نمایشگاه ربع رشیدی اظهار کرد: شهر تبریز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور و همچنین با یدک کشیدن امتیاز شهر نمایشگاهی، می تواند محل تبادل و تعامل افکار پژوهشی بوده و با بهره گیری صنایع کوچک و مادر و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی در توسعه و تکمیل چرخه‌ی علم تا فناوری نقش موثری را در سطح ملی و بین المللی ایفا کند.

بایبوردی در رابطه با استقبال مراکز صنعتی از نمایشگاه گفت: ارزیابی فعالیت پنج ساله نمایشگاه ربع رشیدی نشان می دهد، حضور مراکز صنعتی، شرکت های تابعه وزارت نفت و تجهیزات صنعت نفت و گاز و همچنین صنایع تبدیلی سیر صعودی داشته و حضور فعال واحدهای پژوهشی وزارت نفت در این نمایشگاه نقطه عطفی است، به منظور بهره‌مندی حداکثری از افکار پژوهشی نخبه‌های دانشگاهی و صنایع بومی که بی شک در رفع نیازمندی‌های فناورانه و تجهیزات نفت و گاز تاثیر قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امسال شرکت ملی گاز با رویکرد مشارکتی و پژوهشی فرصت حضور شرکت های تابعه خود در شمالغرب کشور را در پنجمین نمایشگاه ربع رشیدی فراهم کرد تا منطقه 8 عملیات انتقال گاز مشترک با واحد های پژوهشی شرکت های گاز استانی همجوار، همگام با ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای خودکفایی، نیازها و اولویت های پژوهشی خود را به پژوهشگران و تولیدکنندگان صنایع نفت و گاز بومی عرضه کند.

به گزارش شانا، رَبع رشیدی یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تبریز واقع در باغمیشه به سبک معماری آذری است. حدود ۷۰۰ سال پیش در تبریز، دانشگاهی به‌نام رشیدالدین فضل‌الله همدانی ایجاد شد. رشیدالدین وزیر غازان خان از حکمرانان وقت آن دیار بود. در آن زمان این دانشگاه شامل چهار دانشکده بود که در چهارطرف آن قرار داشت و اربع یا چهار عربی را به خود اختصاص داد و این مکان بنام ربع رشیدی شهرت یافت.

کد خبر 279630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =