کاهش ذخایر شناور نفت در آسیا همزمان با کاهش مازاد عرضه نفت در بازار

ذخایر شناور نفت خام آسیا در حال کاهش یافتن است در حالی که مازاد عرضه در بازار نفت هم روز به روز کمتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جاکارتا گلوب، میزان نفت ذخیره شده در نفتکش‌ها در حوالی سنگاپور در ماه‌های گذشته به شدت کاهش یافته که این امر یکی از آخرین نشانه‌های به ثمر رسیدن برنامه کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در بازار با هدف حذف مازاد عرضه و ایجاد تعادل در قیمت‌ها بوده البته این در حالیست که صادرات نفت آمریکا هم افزایش پیدا کرده است.

اطلاعات مربوط به حمل و نقل محموله‌های نفتی توسط تامسون رویترز نشان می‌دهد که حدود 15 ابر نفتکش در آبهای نزدیک سنگاپور و غرب مالزی شناور هستند که حدود 30 میلیون بشکه نفت را در خود جای داده‌اند. این مقدار نیمی از چیزی است که در ماه ژوئن وجود داشت. در اواسط سال 2017، 40 نفتکش سوخت اضافی را در خود ذخیره کرده بودند.

کاهش این میزان از ذخیره سازی‌ها در مراکز اصلی مبادله نفت پس از کاهش داوطلبانه عرضه نفت اوپک و روسیه رخ داد که سبب شد مازاد عرضه پس از سالها تا حدی کنترل شود.

انگ هیان، رئیس مبادلات در شرکت آگریترید انرژی در سنگاپور، در این باره گفت: در حال حاضر مشوق‌های کمتری برای مبادله گران برای نگه داشتن نفت خام با توجه به افزایش قیمت نفت وجود دارد. در نتیجه می‌توان گفت که برنامه اوپک تا حدی جواب داده است.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 40% افزایش نسبت به ماه ژوئیه به حدود 64 دلار رسیده است. 

کد خبر 279653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =