مجلس در موضوع ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز حامی دولت است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس همواره در موضوع ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز و جذب سرمایه در این بخش، با دولت همراهی و همکاری داشته است.

به گزارش شانا، محمدمهدی مفتح، با بیان این‌که هم اکنون میزان برداشت از میدان‌های مشترک نفتی نسبت به سال‌های گذشته افزایش نسبی یافته است، گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در بخش ازدیاد برداشت از مخازن نفتی انجام شده که معتقدم این تلاش‌ها باید افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک هر قدر برداشت ما از میدان‌های مشترک بیشتر باشد شرایط بهتری نیز در صنعت نفت و گاز خواهیم داشت.

وی با بیان این که باید به سمت ازدیاد برداشت صیانتی از منابع نفت و گاز حرکت کنیم، تصریح کرد: بدون شک در آینده و به دلیل استفاده بشر از انرژی‌های تجدیدپذیر، انگیزه برای استفاده از انرژی‌های فسیلی کاهش خواهد یافت، بنابراین ممکن است قیمت سوخت‌های فسیلی در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شوند، از این رو ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مفتح به موضوع مدیریت منابع نفت و گاز نیز اشاره کرد و گفت: منابع نفت و گاز دارایی‌های نسل‌های آینده نیز محسوب می‌شوند، این منابع باید استخراج و درامد حاصل از آن در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری شود.

کد خبر 279660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =