مقدمات عملیات بستن چاه 147 رگ سفید از سطح آماده می‎شود

مهارگران فوران چاه 147 رگ سفید از شرکت‎های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری ایران در تلاشی جمعی و هماهنگ خود را برای آغاز نخستین عملیات تخصصی برای بستن چاه از سطح (Top Kill) آماده می‌کنند.

به گزارش شانا، ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید اعلام کرد: در این ارتباط تیم‌های عملیاتی، فنی و تخصصی و پشتیبانی نسبت به اورهال و مقاوم سازی (عایق بندی) 2 دستگاه آتی واگن و انواع استینگر اقدام کردند و خودروهای سنگین برای انتقال  تجهیزات و سایر ملزومات مورد نیاز تدارک دیده شده است.

بر اساس این گزارش، افشانه‎های آب (شیلترها) و هدرها برای ایجاد فرصت جهت نزدیک شدن مهارگران به دهانه چاه و کانون آتش نصب و آماده سازی شده  است.
محوطه سازی برای استقرار مخازن سیال و پمپ های فشار قوی تزریق سیال (پمپ تراک) به اتمام رسیده و ضمن تعریض جاده های دسترسی به چاه، تمهیدات لازم برای احتمال شرایط بارندگی پیش بینی و در دست اجراست.

از سوی دیگر با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته به موازات عملیات ورود به دهانه چاه و کشتن آن از سطح، روش مسدود کردن چاه از عمق (BOTTOM KILL) نیز در دستورکار است و در این ارتباط برای حفر چاه های امدادی، کار ساخت دو لوکیشن جهت استقرار دکل های حفاری در مراحل پایانی است و 89 محموله تجهیزات دستگاه حفاری 93 فتح تاکنون به منطقه انتقال یافته است.
 
 

کد خبر 279666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =