فعالیت پالایشگاه گاز ایلام ازسرگرفته شد

فعالیت پالایشگاه ایلام که به دلیل ضرورت انجام بازرسی‌های فنی و تأیید نبود مشکلات احتمالی ناشی از زلزله، از شامگاه یکشنبه (21 آبان‌ماه) متوقف شده بود، عصر روز دوشنبه (22 آبان‌ماه) ازسر گرفته شد و بدون هیچ مشکلی به روند عادی فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز، پس از پایان جلسه کمیته بحران که عصر روز دوشنبه (22 آبان‌ماه) با حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز و سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، اعضای کمیته بحران کرمانشاه و دیگر کارشناسان مربوطه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: در این جلسه تصمیم‌های کامل برای چگونگی انجام عملیات در بخش‌های آسیب دیده کرمانشاه اتخاذ شده است.
 
وی افزود خوشبختانه با اقدام‌های انجام شده از سوی همکاران شرکت گاز استانی هم اکنون گاز وارد شبکه گازرسانی شده و تا پشت علمک رسیده است.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز تصریح کرد: بلافاصله پس از آن‌که گاز منازل و ساختمان‌ها قطع شود و همکاران شرکت ملی گاز به بررسی نشت یابی در مسیر گازرسانی پرداختند، مردم باید در منازل خود حضور یابند که وصل نهایی گاز آنان نیز بستگی به تایید همکاران سازمان نظام مهندسی دارد؛ بخش زیادی از عملیات نشست یابی در مسیر گازرسانی انجام شده است.
 
بوجارزاده ادامه داد: سرپل ذهاب، قصرشیرین، جوانرود و ثلاث باباجانی از جمله شهرهایی بودند که خسارت زیادی را متحمل شدند و در پی آن گاز منازل و ساختمان‌های این شهرها قطع شده، اکنون در سرپل ذهاب پس از آن که نشت یابی کامل گاز انجام شد، گاز وارد شبکه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سرپل ذهاب بسیاری از علمک ها بسته‌ هستند، ادامه داد: این علمک‌ها باید اصلاح و تعمیر شوند، به این منظور فردا از مناطق لرستان، اصفهان، ایلام، کردستان، همدان و استان مرکزی تیم‌های عملیاتی وارد کرمانشاه می‌شوند تا به همکاران شرکت گاز برای انجام تعمیرات کمک کنند؛ یادآوری می‌شودکه داخل منازل پس از حضور هموطنان در خانه‌های آنان و با حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی گاز دوباره وصل خواهد شد.


بوجار زاده
از وصل شدن گاز پالایشگاه ایلام خبر داد و گفت: پس از آن‌که از سلامت و امنیت گاز در شبکه و همچنین نبود مشکل در پالایشگاه ایلام مطمئن شدیم، گاز این پالایشگاه از حدود ساعت ۶ عصر دوباره وصل شد و این پالایشگاه بدون هیچ مشکلی به روند عادی فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه (۲۱ آبان ماه) زلزله‌ای شدید به ‌بزرگی ۷,۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین در شهر ازگله از توابع استان کرمانشاه به وقوع پیوست که در بسیاری از شهرهای کشور احساس شد.

 

کد خبر 279671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =