خودروهای برقی رشد تقاضای نفت جهان را متوقف نمی‌کنند

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد روند رشد تقاضای جهانی نفت توان کنار آمدن با پدیده خودروهای برقی را دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی امروز (سه شنبه 23 آبان ماه) اعلام کرد با وجود پیش بینی افزایش خودروهای برقی در دو دهه آینده، روند رشد تقاضای نفت در جهان با اندکی کاهش ادامه خواهد یافت زیرا مصرف نفت در بخش پتروشیمی و دیگر بخش‌های حمل و نقل همچنان بالا می‌رود.

این نهاد در گزارش «دورنمای انرژی جهان 2018» همچنین با استناد به عواملی همچون کاهش هزینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و سوخت‌های سنتی، تلاش جهانی برای مقابله با تغییر آب و هوا و همچنین رشد تولید نفت و گاز شیل در آمریکا، اعلام کرد برآورد خود را از رشد قیمت نفت در بلند مدت پایین آورده است.

با این همه، آژانس بین‌المللی انرژی همچنان انتظار دارد که قیمت نفت تا میانه سال 2020 میلادی به حدود 83 دلار برای هر بشکه برسد.

آژانس بین‌‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که شمار خودروهای برقی جهان از حدود دو میلیون خودرو در امسال، تا سال 2025 میلادی به 50 میلیون و تا سال 2040 میلادی به 300 میلیون می‌رسد. با این همه انتظار می‌رود این خودروها سبب کاهش تنها حدود دو درصد از رشد تقاضای جهانی نفت را در آن زمان شوند.

لورا کوتزی، رئیس بخش دورنمای تقاضای انرژی در آژانس بین‌المللی انرژی، گفت: به لطف ظهور خودروهای برقی و معیارهای صرفه‌جویی سوخت، شاهد افزایش شمار خودروهای جهان از یک میلیارد به دو میلیارد (تا سال 2040 میلادی) خواهیم بود.

به گفته وی، با وجود احتمال کاهش مصرف نفت در بخش خودروهای مسافربر و تولید برق، تقاضای طلای سیاه در بخش‌های پتروشیمی و حمل و نقل همچنان بالا خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد آمریکا به تلاش خود برای پیشتازی در تولید نفت جهان در سال 2040 میلادی ادامه می‌دهد، زیرا تولید نفت و گاز شیل در این کشور توان مقابله با افت قیمت نفت را داشته است.

طبق برآورد این آژانس، تولید نفت آمریکا به روند رشد خود ادامه می‌دهد و در دهه 2020 میلادی به نقطه اوج 17 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

کد خبر 279677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =