کلیات بسته سرمایه‌گذاری نگهداشت و افزایش تولید نفت ارائه شد

مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از ارائه کلیات بسته سرمایه‌گذاری پروژه‌های افزایش ظرفیت تولید نفت کشور در جلسه‎ای با حضور پیمانکاران ایرانی فعال در صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، نشست مشترک وزیر نفت و مدیران ارشد شرکت ملی نفت با پیمانکاران فعال در این صنعت برگزار شد. در این نشست کلیات بسته سرمایه‌گذاری که قرار است طرح‎های آن در قالب قراردادهای EPCF و EPDF به منظور نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در دستور کار قرار گیرد، مورد بررسی قرار گرفت و جزئیاتی از شرح کار، میزان سرمایه‌ مورد نیاز، شرایط حاکم بر برگزاری مناقصات، نحوه انتخاب پروژه‌ها، پیمانکاران و ... تشریح شد.

معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، اجرای این بسته سرمایه‎گذاری را نویدبخش تولید، اشتغال و امید در جامعه پیمانکاری بخش نفت کشور عنوان کرد و از آماده سازی اسناد مناقصات و انجام مقدمات اخذ مجوز شورای اقتصاد در این زمینه خبر داد.

بر اساس اعلام این معاونت، انتظار می‎رود از ابتدای سال آینده مقدمات اجرایی و عملیاتی شدن این بسته سرمایه‎گذاری فراهم شود.

پیش‎تر نیز اعلام شده بود: بسته پنج میلیارد دلاری نگهداشت و افزایش تولید که اعتبار اجرای هر یک از پروژه‎های تعریف شده آن حدود ۳۰۰ میلیون دلار است، ظرفیت کاری جدیدی برای شرکت‎های ایرانی فراهم خواهد کرد.

کد خبر 279710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =