جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه صنعت نفت ضروری است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استفاده از سرمایه خارجی راه را برای توسعه صنعت نفت هموار می‎کند، گفت: جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه صنایع نفت و گاز ضروری است.

به گزارش شانا، اسدالله قره خانی با بیان این‌که نفت و گاز امن‌ترین و پرسودترین صنعت برای جذب سرمایه تلقی می‌شود، گفت: حضور سرمایه گذاران بزرگ خارجی راه توسعه صنعت نفت و گاز کشور را فراهم می‌کند، البته حضور سرمایه‌گذار خارجی به هیچ وجه به معنای کنار گذاشتن اقتدار و عزت داخلی نیست، بلکه استفاده از چنین سرمایه‎هایی می‌تواند توان اقتصادی ایران را افزایش دهد.

وی افزود: در شرایط کنونی که بانک‌ها منابع مالی کافی را برای کمک به توسعه صنعت نفت در اختیار ندارند و اوراق مشارکت ارزی و ریالی نیز مشکلات این صنعت را برطرف نکرده است، به نظر می‌رسد حضور سرمایه گذاران بزرگ خارجی می‌تواند راه را برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که صنعت نفت و گاز ایران برای جهانی شدن و توسعه و نوسازی هرچه بیشتر به وجود سرمایه گذاران بزرگ خارجی نیاز دارد، عنوان کرد: حضور شرکت‌ها و سرمایه گذاران بزرگ بین‌المللی در صنعت نفت ایران بدون تردید عاملی برای توسعه و پیشرفت این صنعت است.

قره خانی تصریح کرد: بیشتر کشورها از حضور سرمایه گذار خارجی استقبال می‌کنند، زیرا این امر بدون تردید به افزایش اشتغال در کشور میزبان منجر می‌شود.

کد خبر 279771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =