قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی بر مبنای زمانبندی پیش می‌رود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره گزارش وزیر نفت از آخرین وضع قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: این قرارداد براساس برنامه‌ریزی موردنظر پیش رفته و هیچگونه خللی به آن وارد نشده است.

به گزارش شانا، اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به جلسه امروز (سه‌شنبه، 30 آبان‌ماه) کمیسیون متبوع خود که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این جلسه وزیر نفت گزارشی از آخرین وضع قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسرسیومی به رهبری شرکت فرانسوی توتال و مشارکت شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و پتروپارس ارائه داد.

وی افزود: با توجه به اقدام‌هایی که برای قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی  انجام شده، این قرارداد بر اساس برنامه‌ریزی مورد نظر پیش رفته و هیچگونه خللی به  آن وارد نشده است.

قره خانی تصریح کرد: در این جلسه عنوان شد که قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسرسیومی به رهبری شرکت فرانسوی توتال بر مبنای مسائل و زمانبندی مورد نظر پیش می‌رود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در این جلسه همچنین موضوع طرح برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت و استفاده از دانش فنی و فناوری روزآمد دنیا در صنعت نفت و گاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی برخی نمایندگان مجلس در باره باشگاه نفت و نیرو و همچنین آتش سوزی‌های اخیر در صنعت نفت پرسش‌هایی مطرح کردند که سوال کنندگان از پاسخ مسئولان وزارت نفت قانع نشده از این رو سوال این نمایندگان به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.

کد خبر 279798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =