واحدهای بنزین سازی پالایشگاه اراک سال 97 تعمیرات اساسی می‌شود

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: اجرای تعمیرات اساسی واحدهای بنزین سازی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در اوایل سال آینده، از اولویت‌هاست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا صادق آبادی روز دوشنبه (29 آبان‌ماه) در بازدید از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند (پالایشگاه اراک) اظهار کرد: این شرکت با تلاش کارکنان و متخصصان متعهد خود توانسته بخش مهمی از تولید بنزین با کیفیت کشور را به خود اختصاص دهد و بر این اساس ما هم باید برای تداوم عملیات ایمن در این پالایشگاه تلاش کنیم.

وی، اجرای تعمیرات اساسی دوره‌ای پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در سال آینده را اقدامی مهم برشمرد و اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای مصرف فرآورده‌های نفتی (از جمله بنزین) در 6 ماه نخست امسال نسبت به 6 ماهه دوم، تعمیرات اساسی واحدهای بنزین سازی باید در اولویت قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه نشستی با حضور معاون وزیر و علی جمشیدی، مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند شازند و دیگر مدیران و کارکنان این شرکت برگزار شد که در این نشست مدیرعامل پالایشگاه نیز گزارشی از روند تولیدات شرکت ارائه کرد.

وی گفت: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با ظرفیت پالایشی روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام، پیشرفته ترین پالایشگاه نفت کشور به شمار می‌آید که ۲۵‌ درصد بنزین یورو ۴ را کشور را تولید و تامین می‌کند.

جمشیدی افزود: هم اکنون تولید بنزین در این پالایشگاه روند مطلوبی دارد.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی شرکت برای خرید کاتالیست‌های مورد نیاز تعمیرات اساسی پالایشگاه در سال آینده تأمین منابع مالی معوقه‌های پیمانکاران و فروشندگان کالا و خدمات را خواستار شد.

جمشیدی همچنین با اشاره به انجام تعمیرات اساسی واحدهای فاز یک در سال 96، گفت: این تعمیرات برای تامین پایدار بنزین یورو ۴ انجام شده و با بررسی برخی ایرادها، فاز دوم تعمیرات اساسی پالایشگاه اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

کد خبر 279801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =