اصفهان میزبان چهارمین کمیته انرژی  ایران و اتریش شد

چهارمین کمیته انرژی ایران و اتریش برای بررسی نقشه راه همکاری انرژی 2 کشور با حضور اشتفان شولتز، سفیر اتریش صبح امروز (سه شنبه، 30 آبان ماه) در اصفهان برگزار شد.

به گزارش شانا، این کمیته همسو با پیگیری سند نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش برای یک دوره پنج ساله (2016 تا 2020) و همچنین اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌های همکاری‌های 2 کشور در زمینه انرژی برگزار شد.

هیئت ایرانی به سرپرستی حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر در این نشست درباره بهینه سازی مصرف سوخت، سرمایه گذاری در پروژه‌های نفت و گاز، اکتشاف و توسعه، آموزشی، تحقیقاتی، دانشگاهی، مسائل مربوط به محیط زیست، انرژیهای تجدیدپذیر، برق با هیئت اتریشی به سرپرستی، یوخن پنکر، مدیرکل استراتژی انرژی اروپا مذاکره کردند.

همچنین در این نشست، چگونگی همکاری اتاق‌های بازرگانی ایران و اتریش بررسی شد.

همکاری با اتریش همسو با همکاری با اتحادیه اروپا بوده و می تواند آغازی برای دیگر کشورهای اروپایی باشد تا در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

شرکت‌های اتریشی از جمله او ام وی اتریش علاقه‌مندی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کردند.

اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی و پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.


کد خبر 279805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =