کمپین حمایت شرکت‌های حوزه انرژی از زلزله‌زدگان در نمایشگاه کیش

با پیشنهاد گروهی از روزنامه نگاران حوزه انرژی، شرکت‌های حوزه نفت و انرژی کشور، همزمان با نمایشگاه انرژی کیش، به کمپین حمایت از مردم زلزله‌زده مناطق غرب کشور خواهند پیوست.

به گزارش شانا به نقل از ایلنا، با موافقت مجری برگزاری نمایشگاه انرژی کیش، این نمایشگاه برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، بخشی از عواید برگزاری رویداد امسال را به حمایت از زلزله‌زدگان غرب کشور اختصاص خواهد داد.

مهرشاد صدیقی، مجری برگزاری نمایشگاه انرژی کیش در این باره گفت: نمایشگاه انرژی کیش در نظر دارد بخشی از عواید برگزاری این رویداد را برای کمک به مردم زلزله‌زده غرب کشور که در زلزله آبان‌ماه استان کرمانشاه خسارت دیده‌اند، اختصاص دهد.

وی افزود: افزون بر این، شرکت‌های حاضر در نمایشگاه می توانند در صورت تمایل مبالغی در حدود 15 تا 20 درصد بالاتر از تعرفه‌های عادی حضور در نمایشگاه‌ را برای کمک به مردم زلزله‌زده غرب کشور پرداخت کنند که این مبالغ برای کمک به ساخت مدرسه‌ یا بیمارستانی در مناطق زلزله‌زده اختصاص خواهد یافت و جزئیات مالی روند پیشرفت این اقدام جمعی به صورت شفاف در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

به گفته صدیقی، شرکت‌هایی که به حامیان مردم زلزله‌زده غرب کشور در این نمایشگاه بپیوندند با نشانی ویژه‌ از دیگران در این نمایشگاه متمایز خواهند بود و افزون بر این، مذاکراتی با وزارتخانه های نفت و نیرو در جریان است تا دیگر نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه انرژی نیز برای کمک به منطقه زلزله‌زده اعلام آمادگی کنند.

مجری نمایشگاه انرژی کیش افزود: در این نمایشگاه غرفه‌ای به طور ویژه به پیگیری اجرای این کمپین اختصاص خواهد یافت که افزون بر ارائه گزارش روند اجرای این طرح به مشارکت کنندگان، کمک‌های بازدیدکنندگان را نیز برای اجرای بهتر این طرح دریافت خواهد کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش از دوم تا پنجم بهمن‌ماه امسال در محل برگزاری نمایشگاه‌های جزیره کیش با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی حوزه انرژی برگزار خواهد شد.

پیش از این، گروهی از روزنامه‌نگاران پیشنهاد داده‌ بودند با استفاده از ظرفیت برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه نفت و انرژی که محل گردهمایی شرکت‌های بزرگ این حوزه است و با حمایت مدیران، بخشی از عواید نمایشگاه‌های این حوزه در یک‌سال آینده برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده اختصاص یابد که در نخستین گام نمایشگاه انرژی کیش با این پیشنهاد موافقت کرد و روزنامه‌نگاران حوزه انرژی طرح پیوستن نمایشگاه نفت تهران و دیگر نمایشگاه‌های بخش انرژی کشور به این کمپین را ادامه خواهند داد.

در طرح اولیه این پیشنهاد آمده است: زلزله شباهنگام یکشنبه 23 آبان‌ماه، همچنان که رنج مردم را تصویر کرد جلوه‌هایی از نوع دوستی و همبستگی ملی را نیز به تصویر کشید. تب این مهربانی اما نباید سرد شود. به طول زمان بازسازی‌ها پس از زلزله‌های لوشان و منجیل، بم و اردبیل که نگاه کنید؛ به نظر می‌توان این زمان را در زلزله کرمانشاه کوتاه‌تر کرد. به شرط آنکه با مشارکت همه ارگانها و دستگاههای دولتی و خصوصی در کنار کمک‌های مردمی با برنامه ریزی دقیق کارها به سرانجام برسد. این گونه رنج و درد مردم زودتر پایان می‌یابد، هرچند غم از دست دادن عزیزانشان بی‌انتهاست.

کد خبر 279837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =