یکپارچه شدن فرآیندها در تدوین استانداردهای صنعت نفت

رئیس امور آزمایشگاه‌های استاندارد استان تهران گفت: هم اکنون در برخی از محصولات صنعت نفت استانداردهای اجباری وجود دارد.

به گزارش شانا، مریم کریمی در سومین همایش و نمایشگاه ملی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی صنعت نفت ایران با بیان اینکه روان کننده‌های روغنی و گریس ها دارای استانداردهای اجباری هستند و الزاما باید پروانه استاندارد بگیرند، افزود: استانداردهایی که در این زمینه نوشته شده است مرجع جهانی دارد و وقتی که این شرکت‌ها بتوانند استاندارد ملی ایران را دریافت کنند به راحتی می توانند محصولات‌ خود را با آن چیزی که در دنیا مورد تایید است، انطباق بدهند.

وی با اشاره به این‌که برخی استانداردهای مهم مانند استاندارد بنزین و نفت سفید تدوین شده است، ادامه داد: برخی متاسفانه فکر می‌کنند تولیدات کنونی نمی‌تواند به حد استاندارد برسد، این درحالی است که ما استانداردهای لازم را تدوین کرده‌ایم.

کریمی با بیان این‌که وزارت نفت در تدوین استانداردها از سطح ملی به سطح جهانی گام برداشته است، گفت: ما سعی می کنیم با تدوین استاندارد جهانی برای صنعت نفت ایران، شکاف ایجاد شده بین صنعت نفت و فناوری‌های جدید جهان را کاهش دهیم.

به گفته وی، نفت یک صنعت بین‌المللی است که هیچ صنعتی در کشور معادل آن نیست؛ بنابراین استانداردهای تدوین شده در آن نیز باید به گونه ای باشد که بتواند در عرصه ملی و جهانی به تولید فناوری و اجرای طرح‌های توسعه‌ای منتهی شود.

رئیس امور آزمایشگاه‌های استاندارد استان تهران با بیان این که زیرساخت همه نظام های فنی و اجرایی در استاندارد خلاصه شده است، ادامه داد: دوام و بقای بخش کالا، خدمات و تجهیزات صنعت نفت نیز به استانداردهای این بخش بستگی دارد؛ بنابراین باید در تدوین استاندارد آن دقت لازم صورت گیرد.

کریمی با تاکید بر تدوین روش‌های کارآمد در بخش استانداردهای صنعت نفت، گفت: با یکپارچه شدن فرایندها در تدوین استانداردهای صنعت نفت، شاهد کوتاه شدن مسیر این فرایند و همچنین سرعت اجرای کار خواهیم بود.

وی تاکید کرد: سعی می کنیم با تدوین استاندارد جهانی برای صنعت نفت ایران، شکاف ایجاد شده بین صنعت نفت و فناوری‌های جهانی را کاهش داده و سبب توسعه دیگر بخش‌های کشور شویم، زیرا رشد صنعت نفت سبب رشد دیگر بخش‌های اقتصادی می‌شود.

کد خبر 279843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =