تعمیر اساسی سه واحد پالایشگاه بندرعباس آغاز شد

تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس، هیدروژن و آمین شرکت پالایش نفت بندرعباس با تاکید بر رعایت مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، تعمیرات اساسی این واحدها طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده، بر اساس دستورعمل‌ واحدهای عملیاتی و با هدف بررسی و بهینه سازی تجهیزات فرآیندی انجام می‌شود.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور، گفت: برای این تعمیرات 34 روز زمان در نظر گرفته شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حداکثر بهره‌گیری از زمان و انجام کار به صورت شبانه‎روزی و با همت کارکنان پالایشگاه و همچنین بر اساس استاندارد، موازین و قوانین بهداشت، ایمنی و محیط زیست، انجام خواهد شد.

رمضان‌پور افزود: در این تعمیرات 1500 نفر از نیروها و متخصصان داخلی پالایشگاه حضور دارند و حدود 1500 نفر نیز از نیروهای خارج از پالایشگاه برای انجام تعمیرات جذب شده اند.

وی با بیان این‌که همه دستگاه‎ها، تجهیزات، ظروف، مبدل‌ها و خطوط لوله این واحدها مورد بررسی قرار گرفته و تعمیرات اساسی می شوند، اظهار کرد: بیشتر حجم کار تعمیرات روی کوره ها، مبدل‌های حرارتی، پمپ‌ها و کمپرسورهای این واحدها خواهد بود.

مدیرعملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: در این دوره از تعمیرات، کاتالیست‌های راکتورهای واحد آیزوماکس و هیدروژن تخلیه و تعویض می شود و همچنین 16 باندل فن هوایی واحد آیزوماکس نیز به‌طور کامل با فن‌های جدید جایگزین می شود.

رمضان‌پور گفت: تعویض کاتالیست‌های واحد آیزوماکس پس از یک دوره پنج ساله انجام می شود که این خود یک رکورد در استفاده از کاتالیست است و نشانه راهبری بسیار مناسب، نظارت دقیق و کنترل شرایط عملیاتی از سوی همکاران در اداره های مهندسی و بهره برداری است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره پنج ساله، با تلاش همکاران موفق شدیم ظرفیت واحد آیزوماکس را با شناسایی و ارزیابی های اولیه و کنترل پارامترهای عملکردی، 3600 بشکه افزایش دهیم و به 31600 بشکه در روز برسانیم.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکید کرد: برای اجرای این تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام، دستگاه‌ها، تجهیزات، امکانات و کالاهای مورد نیاز تهیه شده و نشست‌های تخصصی بسیاری به‌طور مستمر در طول ماه‌های گذشته برگزار شده است.

رمضان‌پور همچنین تاکید کرد: با توجه به ذخیره‌سازی فرآورده‎های تولیدی و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هیچ گونه مشکلی در باره تامین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور ایجاد نمی‌شود.

کد خبر 279882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =