نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت سبب ارتقای کیفی تولیدات ایرانی می‌شود

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت : همه گواهینامه‎های کیفیت کالا و تجهیزات نفتی از سوی نهادصدورگواهینامه انجمن نفت IPICB صادر خواهد شد.

به گزارش شانا، رامین قلمبر امروز (شنبه ،چهارم آذرماه) در نشستی مشترک با حضور پرویز سنگین، مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت و سازندگان داخلی درباره اجرای آیین‌نامه نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت برای محصولات و خدمات سازندگان کالا و تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت اظهار کرد: نهاد صدور گواهینامه انجمن  نفت ایران ((IPICE، به دنبال ابلاغ آیین نامه نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت محصولات و خدمات برای سازندگان کالاها و تجهیزات صنایع در انجمن نفت در اوایل خردادماه امسال تشکیل و مسئولیت همه فعالیت‌های اجرایی، مالی و تدوین دستورکارها و صدور گواهینامه کیفیت را به عهده دارد.

وی با اشاره به بازنگری در اساسنامه انجمن نفت و نهاد صدور گواهینامه تصریح کرد: نهاد صدور گواهینامه انجمن  نفت ایران به‌‌طور مستقل طبق الزامات استانداردهای جهانی برای نهادهای صدور گواهی محصول ISO/IEC 17065 فعالیت می‌کند و با مستندسازی سامانه در 6 ماه نخست سال 96، فعالیت اجرایی صدور گواهینامه را از شهریور ماه 96 آغاز کرده است.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت تاکید کرد: همه فعالیت‌های نهاد صدور گواهینامه انجمن نفت براساس استاندارد بین المللی ISO/IEC 17065 است.

قلمبر افزود: طرح بومیسازی ۱۰ گروه کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با دستور وزیر نفت و با هدف تقویت توانمندیهای داخلی و اتکای بیشتر صنعت نفت به محصولات سازندگان ایرانی، از اواخر سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفت. این ۱۰ گروه کالا شامل ساخت تجهیزات سرچاهی و رشته تکمیلی درونچاهی، پمپ‌های درون چاهی، انواع متههای حفاری (صخره‌ای، الماسی، مغزه‌گیری)، انواع شیرهای کنترلی، ایمنی و تجهیزات جانبی، انواع لولهها، الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، ماشین‌های دوار (توربین، کمپرسور و پمپها شامل پمپهای گریز از مرکز)، فولادهای آلیاژی CRYOGENICS، ابزارهای اندازه‌گیری حفاری و ساخت پیگهای هوشمند است.

وی با اشاره به این که هم اکنون 90 درصد مسئولیت ما داخلی سازی کالاهای موردنیاز صنعت نفت و تجهیزاتی است که تاکنون در داخل کشور ساخته نشده است، اظهار کرد: در گذشته سازندگان مهندسی معکوس می کردند، اما امروز هدف ما انتقال فناوری و دانش فنی روزآمد دنیا برای ساخت آن کالا از طریق همکاری مشترک سازندگان توانمند داخلی با شرکت های معتبر دنیاست.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت، صدور گواهی کیفیت محصولات در صنعت نفت را اقدام مناسبی دانست که میتواند در ارتقای سطح کیفی تولیدات ایرانی و متعاقب آن، تقویت زیربنای اقتصاد کشور بسیار موثر باشد و تصریح کرد: با ترغیب سازندگان به ارتقای کیفیت و همسویی استاندارد کالاهای ساخت داخل با استانداردهای جهانی، توسعه اقتصادی و افزایش صادرات خواهیم داشت.

قلمبر تاکید کرد: با اجرایی شدن آئیننامه نظام یکپارچه صدور گواهی کیفیت کالا، گواهی تطبیق برای کالا صادر میشود که اعتبار ملی دارد و پس از اعتباربخشی به نهاد، این گواهی به گواهی محصول با اعتبار جهانی بدل خواهد شد. 

نخستین جلسه هماهنگی به منظور اجرایی شدن آئین نامه نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت برای محصولات و خدمات سازندگان کالا و تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت، امروز (شنبه ،چهارم آذرماه) با حضور رامین قلمبر مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت، پرویز سنگین، مدیر کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت، مدیران و کارشناسان انجمن نفت ایران و سازندگان داخلی که در پروژه های خانواده 10 گروه کالایی در مناقصه برنده شده اند، برگزارشد.

کد خبر 279885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =