امنیت شبکه انتقال گاز مانع از اختلال گازرسانی در کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: امنیت و سلامت کافی در شبکه انتقال گاز، سبب گازرسانی صحیح و به‌موقع به بخش‌های خانگی، صنعتی و صادراتی می‌شود.

سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شانا، به بررسی شبکه انتقال گاز در کشور پرداخت و گفت: با وجود آنکه در بسیاری از نقاط کشور شاهد کاهش دما و آغاز بارش برف و باران بوده‌ایم، اما با مشکلی در شبکه انتقال گاز کشور روبه‌رو نشده‌ایم.

وی افزود: زمانی که شبکه انتقال گاز ایمنی و سلامت کافی نداشته باشد با هر حادثه طبیعی یا غیرطبیعی ( مانند زلزله کرمانشاه یا بارندگی زیاد و غیره) دچار نقص شده و این موضوع سبب اختلال گازرسانی در سطوح مختلف می‌شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز، در ادامه گفت: شبکه انتقال گاز کشور به طور مداوم تحت نظارت و بازرسی از لحاظ حفظ ایمنی و استاندارد قرار دارد و انجام تعمیرات اساسی در مقاطع زمانی دقیق و همچنین اجرای عملیات پیگرانی هوشمند از جمله این نظارت‌هاست که سبب می‌شود کوچک‌ترین نقص احتمالی در کوتاه‌ترین زمان مشخص و رفع شود تا امنیت شبکه انتقال همواره پایدار بماند.

توکلی، درباره مصرف گاز در کشور اظهار کرد: گاز به عنوان نعمتی ارزشمند و سرمایه ملی، باید به شکلی صحیح مورد استفاده قرار گیرد، با توجه به کاهش دما در فصل زمستان اهمیت گازرسانی مطلوب و به موقع به تمام بخش‌های خانگی، صنعتی و صادراتی دوچندان می‌شود که البته این امر به همت بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز محقق شده اما صرفه‌جویی در مصرف و استفاده بهینه موجب جلوگیری از سوزانده شدن بیهوده این منبع گران‌بها و تبدیل آن به ارزش افزوده برای کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: در بحث صادرات گاز میان ایران و بازارهای هدف، سقفی برای صادرات گاز در قراردادها مشخص می‌شود که بر این اساس هرچه از محل صرفه جویی و مصرف بهینه در داخل کاسته شود به میزان صادرات گاز افزوده می‌شود که سبب ارتقای جایگاه ایران به عنوان صادرکننده گاز خواهد شد.

کد خبر 279917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =