۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر: 279922
خوشبینی بانک انگلیسی به تمدید توافق اوپک

بانک انگلیسی بارکلیز پیش بینی کرد که توافق جهانی کاهش تولید نفت در نشست این هفته اوپک تمدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک انگلیسی بارکلیز دیروز (دوشنبه، ششم آذرماه) ضمن پیش بینی تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت، اعلام کرد: میزان کاهش تولید نفت در این توافق مهمتر از مدت کاهش تولید است.

این بانک پیش بینی کرد که میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سه ماه پایانی امسال بالای 60 دلار برای هر بشکه می‌ماند، اما در سال 2018 میلادی به 55 دلار برای هر بشکه می‌رسد.

در گزارش این بانک آمده: از دید ما تصمیم مثبت یا منفی کشورها برای تمدید توافق و یا مدت این تمدید مسئله اصلی نیست؛ ما باور داریم که مسئله اصلی، میزان کاهش تولید است و احتمال مشخص شدن این جزئیات را در نشست 30 نوامبر کم می‌دانیم.

بارکلیز اعلام کرد: اگر نتیجه نشست اوپک مطابق پیش‌بینی‌ها باشد، ممکن است افت کوتاه مدت قیمت نفت را تجربه کنیم، اما عوامل فنی و بنیادین در بازار نفت همچنان مثبت باقی خواهند ماند.

این بانک همچنین اعلام کرد: انتظار ندارد چالش‌های ژئوپولیتیک بتوانند دیپلماسی نفتی را در آینده نزدیک مختل کنند.

طبق پیش بینی بارکلیز، با فرض این که سطح تولید کنونی حفظ شود، بازار نفت از وضع کنونی عرضه مازاد به سوی کمبود عرضه حرکت خواهد کرد.

بارکلیز پیش‌بینی کرد اگر کشورهای امضاکننده توافق جهانی کاهش تولید نفت عرضه روزانه نفت را 550 هزار بشکه دیگر کاهش دهند، سطح ذخیره سازی نفت جهان در سه ماه سوم و چهارم سال 2018 میلادی 153 میلیون بشکه کاهش می‌یابد.

با این همه، این بانک اعلام کرد: در صورت رسیدن قیمت نفت به بازه 60 تا 70 دلار، تولید نفت آمریکا، واردات نفت چین و تقاضای جهانی نفت ثابت نمی‌مانند و ممکن است سبب پیامدهایی نامطلوب در بازار شود.

کد خبر 279922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =