چرخه معیوب مصرف گرایی در کشور نیازمند اصلاح است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: حوزه انرژی برای خروج از چرخه معیوب مصرف گرایی نیازمند جراحی بزرگی است.

به گزارش شانا، علی کاردر امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) در نخستین همایش آشنایی فرهیختگان حوزوی با صنعت نفت که در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، به موضوع توسعه و چالش‌های شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: مسئله کنونی ما در بخش نفت، توسعه است، بدون توسعه نمی‌توان به اهداف مورد نظر در صنعت نفت دست یافت.

وی با بیان این‌که صنعت نفت کشور به همراهی فرهیختگان حوزوی نیازمند است، افزود: با همراهی فرهیختگان حوزوی می‌توانیم بخشی از مشکلات و چالش‌های توسعه‌ای را حل و فصل کنیم.

کاردر در ادامه به موضوع افزایش تولید و صادرات نفت ایران پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره و تصریح کرد: با اجرای برجام و لغو تحریم‌های اقتصادی بیش از یک میلیون بشکه در روز به صادرات نفت ما افزوده شد و پول صادرات نفت خود را کاملا دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: هرچند تقاضای جهانی برای خرید نفت خام در آینده به‌ویژه در کشورهای اروپایی به دلیل صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش خواهد یافت، اما پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای خرید نفت خام در کشورهایی همانند چین و هند افزایش یابد.

وی با اشاره به این‌که باید به تولید نفت خام خود اضافه کنیم، گفت: اگر شدت مصرف انرژی را در کشور کاهش دهیم و کمتر و درست از این منابع استفاده کنیم بدون تردید به تولید و صادرات نفت ما افزوده خواهد شد، امروز برخی کشورهای همسایه همچون عراق و عربستان در تولید نفت از ما سبقت گرفته‌اند که ما نیز باید سهم خود را در این بازار جهانی حفظ کنیم.

کاردر تصریح کرد: صنعت نفت نیازمند فناوری‌های جدید و جذب سرمایه خارجی است، در صورت جذب چنین سرمایه‌هایی، ظرفیت تولید نفت خام کشور را می‌توانیم تا هشت میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به تامین نیازهای مالی صنعت نفت اشاره و عنوان کرد: در پنج سال آینده نیازمند 100 میلیارد دلار جذب سرمایه در صنعت نفت هستیم که عمده منابع ما باید از طریق جذب سرمایه خارجی محقق شود.

وی افزود: شدت مصرف انرژی در کشور باید کاهش یابد، همچنین حوزه انرژی برای خروج از چرخه معیوب مصرف گرایی نیازمند جراحی بزرگی است.

کد خبر 279978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =