صنعت نفت بزرگترین نقش را در عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این‌که صنعت نفت نیازمند همکاری‌های بین‌المللی است، گفت: صنعت نفت نقش بزرگی در بخش اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش شانا، غلامرضا منوچهری، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) در نخستین همایش آشنایی فرهیختگان حوزوی با صنعت نفت، به موضوع چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این صنعت اشاره و عنوان کرد: امروزه صنعت نفت نیازمند همکاری‌های بین‌المللی است، باید هرچه بیشتر از فرصت جذب سرمایه و توسعه زیرساخت‌های صنعت نفت استفاده کرد.

وی به افزایش مصرف انرژی در بخش‌های خانگی، صنعتی، نیروگاهی و حتی کشاورزی طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در گذشته تنها 10 درصد سبد انرژی کشور به سوخت گاز اختصاص داشت، اما امروز، گاز 70 درصد سبد انرژی کشور را به خود اختصاص داده است که البته ارزانتر از هرجای دنیا به دست مصرف کننده می‌رسد.

منوچهری با بیان این‌که چالش عمده امروز ما بحث جذب سرمایه در صنعت نفت است، تصریح کرد: اگر نتوانیم از میدان‌های مشترک نفت و گاز برداشت کنیم کشورهای دیگر در این بخش از ما سبقت خواهند گرفت.

معاون مدیرعامل در توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: نفت پیشران و قدرت اقتصادی ما محسوب می‌شود، باید از این نعمت خدادادی به درستی استفاده کرده و به جذب سرمایه اقدام کنیم.

وی با اشاره به این‌که توان ما در تولید و صادرات نفت بیش از شرایط کنونی است، تاکید کرد: تلاش کردیم صنعت نفت را توسعه دهیم، این صنعت امروز پیشرفت‌های زیادی داشته، باید سعی کنیم درگیر مسائل بیرونی نشویم و تمرکز خود را روی توسعه این صنعت قرار دهیم.

منوچهری گفت: باید بتوانیم هرچه بیشتر ذخایر و تولید نفت و گاز خود را افزایش دهیم، این کار سبب افزایش درآمدها شده و به نوعی دفاع از منافع ملی به شمار می‌آید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به الگوی مطلوب قراردادهای نفتی اشاره کرد و افزود: الگوی جدید قراردادهای نفتی بدون تردید به ایجاد توسعه و اشتغال، امنیت و ثبات، حضور شرکت‌های بین‌المللی، انتقال فناوری، ارتقای کیفیت بهره‌برداری، رشد فعالیت‌های تحقیقاتی، حمایت از ساخت داخل، جذب سرمایه خارجی، رشد شرکت‌های ایرانی، افزایش تولید میدان‌های مشترک و برداشت سریع‌تر از میدان مشترک کمک خواهد کرد.

کد خبر 279979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =