زنگنه: می‌دانیم چگونه با تحریم‌های یکجانبه آمریکا کنار بیاییم

وزیر نفت در حاشیه نشست 173 اوپک اعلام کرد توافق جهانی کاهش تولید نفت تضادی با برنامه‌های افزایش تولید ایران ندارد.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، بیژن زنگنه، وزیر نفت، امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) پیش از آغاز صدو هفتاد و سومین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: توافق (کاهش تولید نفت) اوپک کوتاه است و قراردادهای ما پیش از سه سال آینده به تولید نمی‌رسند و این دو مورد با هم تضادی ندارند.

وی همچنین درباره تأثیر احتمال افزایش تحریم‌های آمریکا ضد ایران، گفت: برای ما تحریم‌های شورای امنیت اهمیت دارند، نه تحریم‌های آمریکا؛ ما و دیگر کشورهای جهان می‌دانیم که چطور با تحریم‌های یکجانبه آمریکا ضد ایران کنار بیاییم.

وزیر نفت افزود: این تحریم‌ها منافع شرکت‌های آمریکایی را تهدید می‌کنند و نمی‌توانم درک کنم چرا شرکت‌های نفتی آمریکایی نمی‌توانند وارد بازار ایران شوند.

زنگنه با اشاره به این که تحریم‌های آمریکایی بیشتر ضد شرکت‌های نفتی این کشور هستند، گفت: آنها نمی‌توانند در بزرگترین پروژه های نفتی جهان در ایران در غرب کارون، آزادگان، آب تیمور، منصوری و یادآوران، مشارکت داشته باشند؛ ما به میلیاردها دلار سرمایه و فناوری نیاز داریم و هیچ مشکلی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های صنعت نفت ایران نداریم.

وی همچنین با اشاره به مذاکره ایران با چند شرکت نفتی بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال قراردادهایی با این شرکت‌ها امضا شود.

کد خبر 279985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =