100حلقه چاه نفت و گاز در 8 ماه ابتدای امسال حفاری و تکمیل شد

در هشت ماه ابتدای امسال با کاربست ناوگان شرکت ملی حفاری ایران، یکصد حلقه چاه نفت و گاز حفاری و تکمیل شد.

به گزارش شانا، حمیدرضا خوشایند، معاون عملیات مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل یکصد حلقه چاه نفت و گاز در هشت ماه ابتدای امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد چاه، 40 حلقه توسعه‎ای و توصیفی، 2 حلقه اکتشافی و 58 حلقه تعمیری و تکمیلی بوده است.

وی افزود: از مجموع چاه‎های حفر شده، 76 حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 16 حلقه در پروژه‎های شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، 6 حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره و 2 حلقه در مناطق مورد نظر مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت حفر و تکمیل شده است.

خوشایند گفت: کارکنان سختکوش این شرکت از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال موفق به انجام 178 هزار و 453 متر حفاری شدند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری خاطر نشان کرد: با تمهیدات به کار گرفته شده، در این بازه زمانی، حفاری 17 حلقه چاه 525 روز جلوتر از برنامه کارفرما به پایان رسید و برای بهره‎برداری تحویل شرکت‎های متقاضی شد.

وی افزود: در این مدت 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی شرکت ملی حفاری، حفاری چاه‎های نفت و گاز در اقصی نقاط کشور را بر عهده داشت که دستگاه 95 فتح از اوایل آبان به علت حادثه فوران چاه 147 رگ سفید از مسیر عملیات خارج شد.

خوشایند با اشاره به تلاش‎های به‎عمل آمده برای مهار و کنترل فوران این چاه نفتی، گفت: با استقرار 2 دستگاه حفاری سنگین 93 و 94 فتح، هم اکنون حفاری دو حلقه چاه امدادی در این موقعیت در دست  اجرا قرار دارد.

کد خبر 279998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =