سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت وضع مطلوبی دارد

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از خارج شدن این سازمان از بحران خبرداد و گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت از پایان سال 93 سودده شده و توانستیم بسیاری از درآمدها را از شرکت‌های واگذار شده و خصوصی احصا کنیم.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حبیب اله سمیع با اشاره به بحث سلامت کارکنان اظهارکرد:ا میدوارم همه متخصصان و دست‌درکاران بهداشت و درمان کشور، در گام نخست به دنبال پیشگیری باشند؛ زیرا پیشگیری هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و سلامت کل جامعه را تامین می کند.

وی به حوزه پزشکی خانواده، طب صنعتی و معاینات دوره ای سالانه  اشاره کرد و گفت: طب صنعتی از 110 سال پیش تاکنون برای کارکنان فعال است و ما تلاش می کنیم کارکنان را برای حضور در معاینات دوره‌ای که یک اقدام پیشگیرانه  به شمار می‌آید، ترغیب کنیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: یکی دیگر از سیاست‌های کلی این سازمان شناسایی، پیشگیری و پیگیری بیماری‌های غیرواگیر نظیر قندخون، چربی خون، فشار خون، دیابت، سندرم متابولیک (چاقی) و افزایش سایز است که به طور کامل احصا شده و توصیه‌های لازم بهداشتی درمانی به افراد داده می‌شود.

سمیع با تاکید بر اهمیت معاینات دوره ای اظهار کرد: استقبال در مناطق عملیاتی بیش از 90 درصد است و مشکل ما در بخش‌های ستادی است که برای رفع این معضل در حال رایزنی با مدیران منابع انسانی شرکت‌ها هستیم و مقرر شده است که تا سه مرحله فراخوان انجام  شود و در صورت مراجعه نکردن، اسامی کارکنان به مدیر منابع انسانی شرکت‌های مربوطه ارسال شود تا از این طریق بتوانیم کارکنان را به شرکت در این دوره ها ملزم کنیم.

وی در ادامه به اقدامات موثر در سال 96 اشاره کرد و افزود: هم اکنون مراکز درمانی و بیمارستان‌ها موظف هستند  برای شاغلان صورت حساب بدهند تا به این وسیله بتوانیم سازمان را در مسیر بهره وری بیشتر پیش ببریم. اقدام مثبت و موثر دیگری که در سازمان رخ داده، متمرکز سازی خرید دارو با کمک مدیریت مالی و سلامت بوده است؛ این طرح در بخش خرید تجهیزات مصرفی پزشکی نیز به تازگی آغاز شده است و در دستور کار کمیسیون مناقصه‌های سازمان قرار دارد.

وی درباره پروژه‌های ساختمانی یادآور شد: در سال 96 پروژه بیمارستان امیدیه-آغاجاری در منطقه محروم و عملیاتی به بهره برداری رسید، همچنین در اصفهان ساختمان جدید نیز جایگزین پلی کلینیک شاهین شهر که ساختمان قدیمی بسیار نامناسب و فرسوده بود، شد؛ در تهران بیش از  یک سوم جمعیت نفتی شاغل و بازنشسته در غرب تهران ساکن هستند و با بهره برداری پلی کلینیک آزادی در دهه فجر امسال می‌توان بار مراجعه‌ها به بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران را کاهش داد.

کد خبر 280001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =